Články
Učiteľ nie je Google 9 - Lektori
Celý život pracuje v oblasti pracovného práva a odmeňovania. 17 rokov pôsobila na Univerzite Komenského ako personalistka a vedúca personálneho útvaru. 20 rokov pôsobila na MŠVVaŠ SR na personálnom odbore. Podieľa sa na príprave právnych predpisov najmä z oblasti odmeňovania zamestnancov rezortu a súvisiacich predpisov a je autorkou veľkého množstva odborných článkov v oblasti personálneho riadenia škôl.
Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
lektor, pedagóg, psychológ a didaktik, autor vzdelávacej stratégie Líný učitel
Vyštudoval sociálnu pedagogiku, učiteľskú aprobáciu rodinná výchova, výchovné poradenstvo, školský manažment, získal doktoráty z pedagogiky na Univerzite Palackého v Olomouci a z psychológie na Univerzite Karlovej v Prahe. Počas niekoľkých desaťročí pedagogickej praxe učil na zvláštnej, základnej, strednej i vysokej škole. Realizuje pre rôzne vzdelávacie organizácie a hlavne pre školské kolektívy semináre s pedagogicko-psychologickými témami, ako sú: líný učitel, alternatívne vyučovacie metódy, hodnotenie a sebahodnotenie žiakov, triedna a školská klíma a ďalšie. Pôsobí ako lektor Komenského inštitútu, organizuje Letnú školu Líného učitele, píše blog a spravuje FB stránky Líného učitele. Je autorom kníh pre učiteľov, z ktorých najzásadnejšie sú Moderní didaktika: Lexikon výukových a hodnoticích metod, Líný učitel: Jak učit dobře a efektivně, Líný učitel: Cesta pedagogického hrdiny, Líný učitel: Kompas moderního učitele a Uč jako umělec. Je spoluautorom rôznych edukačno-gaminizačných programov.
MUDr. Kamila Ivanová, MPH
psychiater, zástupca primára psychiatrického oddelenia, Fakultná nemocnica Trnava; vedecký pracovník, Biomedicínske centrum Slovenskej akadémie vied v Bratislave; psychiater pre DSS Betánia, Bratislava
Lekárka s vyše 13-ročnou praxou v odbore psychiatria a atestáciou z daného oboru, s predchádzajúcou 2-ročnou pracovnou klinickou skúsenosťou v oblasti radiačnej a klinickej onkológie, vrátane klinických onkologických štúdií a jeden a pol ročnou praxou v odbore posudkový lekár pre Úrad práce, sociálnych vecí a rodiny Trnava. Dňa 1.10.2020 zaradená do postgraduálneho špecializačného štúdia v špecializačnom odbore Master of Public Health (MPH) na Slovenskej zdravotníckej univerzite v Bratislave, ktoré úspešne ukončila titulom MPH. Členka Slovenskej psychiatrickej spoločnosti, Slovenskej obezitologickej asociácie, European Association for the Study of Obesity (EASO). V septembri 2023 zahájila externé 5-ročné doktorandské štúdium PhD. na Ústave normálnej a patologickej fyziológie LF UK v Bratislave.
Mgr. Zuzana Izquierdo Montes
lektorka cudzích jazykov so zameraním na online výučbu
V spolupráci so Západočeskou univerzitou v Plzni sa špecializuje na metódu CLIL pri prepájaní angličtiny s nejazykovými predmetmi a implementáciu digitálnych technológií do výučby v základných školách. V súčasnej dobe sa tiež podieľa na projektoch Nedržte jazyk za zuby, Olympiáda techniky, Španielskej jednohubky, Walk and Talk a Innovative STEPS.
Mgr. Bohumil Kartous, Ph.D.
riaditeľ, Pražský inovační institut
Profesionálny provokatér verejnej diskusie. Je autorom knihy zo žánru non-fiction s názvom No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality? (2019). Spolupodieľal sa autorsky tiež na úspešnej knihe 2036 (2016), ďalej na súbore interview Orwell na steroidoch (2020). Na začiatku roku 2022 vyšla ďalšia kniha s jeho esejou pomenovaná Za zrkadlem: Hybridní válka jako staronový fenomén mezinárodních vztahů. Od júla 2020 je riaditeľom Pražského inovačného inštitútu. Na svojom predchádzajúcom pôsobisku, think tanku EDUin, vytvoril koncept Auditu vzdelávacieho systému v ČR. O vzdelávaní a problematike dezinformácií publikuje v rade českých (a občas i slovenských) médií, pravidelne pre české médiá komentuje udalosti, ktoré sa vo vzdelávaní odohrávajú. Speaker a moderátor (Fórum 2000, Meltingpot Colours of Ostrava, TEDx atp.). Poradca Jiřího Drahoše, predsedu vzdelávacieho výboru Senátu Parlamentu ČR. Člen kolégia rektora Vysoké školy ekonomiky a managementu. Pôsobí ako redaktor Britských listov, kritického internetového denníka. Od roku 2018 pôsobí ako hovorca Českých elfů, občianskej skupiny zaoberajúce sa dezinformáciami v českom digitálnom priestore. Je spoluiniciátorom kampane Nelež, ktorá zvyšuje spoločenskú zodpovednosť firiem v otázkach dezinformácií. Absolvoval Pedagogickú fakultu a Fakultu sportovních studií MU v Brne, doktorát získal na Institutu komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních studií UK v Prahe. V roku 2019 mu bola Masarykovou univerzitou udelená malá bronzová medaila.
Ing. Dagmar Kéryová
Co-Active Executive coach a člen ICF
Je medzinárodne certifikovaná koučka, facilitátorka a trénerka. Vďaka dlhoročnému pôsobeniu v oblasti komunikácie a riadenia tímov získala množstvo znalostí a skúseností v oblasti firemnej, krízovej či internej komunikácie z pozície spolumajiteľky a senior konzultantky najväčšej komunikačnej agentúry na Slovensku. V koučingu používa metódu Co-Active, ktorú vyštudovala v Paríži v programe The Coach Training Institute. V individuálnom koučingu má od roku 2009 viac ako 450 hodín praxe. Venuje sa predovšetkým témam kariérneho rozvoja, budovania osobného vodcovstva a manažmentu zmien v osobných životoch ľudí aj v organizáciách. Ako zakladajúca členka neziskovej organizácie Srdce Slovenska sa venuje aj otázkam spolupráce mužov a žien v biznise a problematike ženského vodcovstva.
Mgr. Jakub Kobela
lektor kritického myslenia, Akadémia kritického myslenia
V Akadémii kritického myslenia pôsobí ako lektor a metodik. Špecializuje sa na témy kritického myslenia, argumentácie, vyjednávania a náročných konverzácií. V súčasnosti sa venuje predovšetkým vzdelávaniu klientov v oblasti súkromného a verejného sektora. Kritickému mysleniu sa rôznymi spôsobmi venuje už 15 rokov. V praxi využíva poznatky zo súťažného, dobrovoľníckeho a aj pracovného prostredia Slovenskej debatnej asociácie. Pre SDA tvoril metodiku a koordinoval neformálne vzdelávanie na stredných školách po celom Slovensku. Je autorom metodiky pre holandskú sekciu International Debate Education Association, ako aj pre 17 európskych debatných vzdelávacích organizácií. Je autorom pracovných zošitov Kritické myslenie pre základné a stredné školy. Organizoval Letnú akadémiu kritického myslenia a spoluorganizoval Letnú akadémiu Discover. Lektorsky spolupracuje s viacerými platformami v oblasti tretieho sektora (SDA, Dasato, Growni a iné). V lektorskej praxi (témy argumentácie a vyjednávania) čerpá zo skúseností z práce vo verejnej správe. Pre Banskobystrický samosprávny kraj koordinoval komunikáciu, marketing a podieľal sa na politickej stratégii. Je absolventom katedry sociológie Fakulty sociálních studií Masarykovej univerzity v Brne, so špecifickým zameraním v oblasti kultúrnej sociológie, urbanistiky a kvantitatívneho výskumu sociálnych vied.
Mgr. Jan Krotký
prodekan pre vzdelávanie na Pedagogickej fakulte Západočeskej univerzity v Plzni
Je absolventom doktorandského štúdia „Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní“. Je prodekanom pre vzdelávanie na Pedagogickej fakulte Západočeskej univerzity v Plzni . Jeho hlavným predmetom záujmu je využitie moderných technických výukových prostriedkov vo vzdelávaní a implementácia nových technológií najmä do výučby technicky orientovaných predmetov na základných školách.
Dr. Piotr Rycielski
Pedagóg, Fakulta dizajnu Univerzity SWPS, Varšava
Pôsobí ako pedagóg na Fakulte dizajnu Univerzity
SWPS vo Varšave a má doktorát z psychológie. Je spolutvorcom systému prevencie
šikanovania RESQL. Ako akademik je autorom a spoluautorom mnohých odborných
štúdií a publikácií v oblasti pedagogickej psychológie. Jeho výskum sa
zameriava na pedagogické štúdie, šikanovanie, prediktory školskej efektívnosti,
štatistiku a psychometriu. Dr. Rycielski je tiež expertom v projekte „Inkluzívne
vzdelávanie” v poľskom vládnom Inštitúte pre výskum vzdelávania.
David Sanchez Pineda
profesor a výskumník, vedúci oddelenia forenznej psychológie na Univerzite Miguela Hernándeza v Elche, Španielsko
Jeho práca sa zameriava na pochopenie toho, ako osobnostné črty a faktory prostredia ovplyvňujú správanie, ako je šikanovanie a iné antisociálne správanie. Venuje sa tiež výskumu emocionálnej pohody detí a dospievajúcich a tomu, ako posilniť ich sociálne a emocionálne kompetencie. Podieľal sa na národných a európskych vzdelávacích projektoch a pôsobí aj ako externý redaktor viacerých medzinárodných vedeckých časopisov. Okrem toho vyvíja nástroje na hodnotenie psychickej pohody a využíva pokročilé modely na lepšie pochopenie súvislostí medzi emóciami, motiváciou a školskou klímou.
Ing. Jana Sládečková, PhD.
odborníčka na financovanie v oblasti školstva
Absolventka VŠE v Bratislave pracovala po ukončení vysokej školy ako matematik-analytik výpočtového strediska v Datasystéme Bratislava a na Pozemných stavbách v Trnave. Od roku 1991 bola zamestnaná postupne na Školskej správe v Trnave ako vedúca oddelenia PaM, na Krajskom úrade v Trnave a VÚC Trnava ako vedúca odboru financovania školstva. Od roku 2003 pracovala na MŠVVaŠ SR vo funkcii riaditeľky odboru financovania regionálneho školstva. Doktorandské štúdium ukončila v roku 2014 na Univerzite Mateja Bela v B. Bystrici. Toho času pôsobí ako generálna riaditeľka Sekcie financovania regionálneho školstva MŠVVaŠ SR.
PhDr. Dáša Spillerová, PCC (ICF)
spoluzakladateľka a výkonná riaditeľka, ADDA Consultants
Okrem práce konzultantky a trénerky pracuje aj ako koučka pre manažérov na najvyšších postoch. Svoje dlhoročné skúsenosti zúročuje aj pri tvorbe špecializovaných rozvojových programov pre talenty a lídrov.
JUDr. Žaneta Surmajová, PhD.
odborníčka v oblasti legislatívy v oblasti školstva
Vyštudovala právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Po skončení štúdia začala pracovať na odbore legislatívy a aproximácie práva Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, kde od roku 2011 pôsobila v Kancelárii štátneho tajomníka ako poradkyňa pre legislatívu. V roku 2012 absolvovala doktorandské štúdium a bol jej udelený titul PhD. V súčasnosti pôsobí na Ministerstve školstva, vedy, výskumu a športu SR ako generálna riaditeľka Sekcie legislatívno-právnej, kde sa venuje najmä tvorbe zákonov a ostatných právnych predpisov v rezorte školstva. Pôsobí aj ako vysokoškolský pedagóg v predmetoch so zameraním na teóriu práva a teóriu a prax legislatívy a športové právo.
Mgr. Eva Uličná
konateľka firmy Akadémia Alexandra, s.r.o., lektorka, mentorka a učiteľka, autorka učebníc informatiky pre 5. – 8. ročník ZŠ
Autorka mnohých metodických materiálov z oblasti informatiky, dlhoročná lektorka, učiteľka matematiky a informatiky. Pravidelne sa zúčastňuje na medzinárodných projektoch, je organizátorkou medzinárodných súťaží v detskom programovaní, pravidelne vystupuje na slovenských a českých konferenciách.