6. ročník medzinárodnej odbornej konferencie pre pedagógov
Články
Na ktorých lektorov sa môžete tento rok tešiť?
Christoph Eichhorn Vyštudoval psychológiu, v súčasnosti pôsobí ako supervízor a psychologický psychoterapeut. Pracuje vo švajčiarskom Graubünden ako tréner so zameraním na zdravotnú psychológiu a sebamanažment.
| |
PhDr. Václav Trojan, Ph.D. Roky pôsobil ako riaditeľ gymnázia, v súčasnosti vedie Centrum školského managementu PedF UK, kde sa venuje najmä oblasti riadenia pedagogického procesu a pedagogickému vedeniu. Spolupracuje s MŠMT, ČŠI a NIDV na vytváraní systému vzdelávania vedúcich pedagogických pracovníkov. Publikuje vo vedeckých i odborných časopisoch, je autorom niekoľkých monografií. Vystupuje na konferenciách v Českej republike i v zahraničí. Jeho základným cieľom je spájanie oblasti teórie s autentickou praxou a najmä vzdelávanie a podpora vedúcich pracovníkov v školstve. Riaditeľ školy je podľa neho zásadnou postavou každej školy. | |
Ing. Jarmila Belešová Celý život pracuje v oblasti pracovného práva a odmeňovania. 17 rokov pôsobila na Univerzite Komenského ako personalistka a vedúca personálneho útvaru. 20 rokov pôsobila na MŠVVaŠ SR na personálnom odbore. Podieľa sa na príprave právnych predpisov najmä z oblasti odmeňovania zamestnancov rezortu a súvisiacich predpisov a je autorkou veľkého množstva odborných článkov v oblasti personálneho riadenia škôl. | |
Ing. Marian Galan | |
JUDr. Žaneta Surmajová, PhD. Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR, riaditeľka Odboru legislatívy a aproximácie práva Vyštudovala právo na Právnickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave. Po skončení štúdia začala pracovať na odbore legislatívy a aproximácie práva Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR, kde od roku 2011 pôsobila v Kancelárii štátneho tajomníka ako poradkyňa pre legislatívu. V roku 2012 absolvovala doktorandské štúdium a bol jej udelený titul PhD. V rokoch 2012–2014 vykonávala pedagogickú činnosť v predmete Teória a prax legislatívy. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľka odboru legislatívy a aproximácie práva, kde sa venuje najmä tvorbe zákonov a ostatných právnych predpisov v rezorte školstva. | |
Mgr. Katarína Tamášová Karácsonyová Študovala na Univerzite J. A. Komenského v Bratislave andragogiku so špecializáciou na personálny manažment. Od roku 2000 pracovala na pozícii vedúcej oddelenia v Štátnej školskej inšpekcii. Oprávnenie na výkon finančnej kontroly s celoštátnou platnosťou získala v roku 2003. Od roku 2008 sa vo vlastnej firme OVeS venuje metodickej činnosti v oblasti účtovníctva. Je autorkou 2 akreditovaných vzdelávacích programov pre školy a 2 akreditovaných vzdelávacích programov pre obce v oblasti ich účtovníctva, financovania, finančnej kontroly a personálnej politiky.
| |
Mgr. Irena Trojanová, Ph.D. Je riaditeľkou základnej školy Bohumila Hrabala v Prahe a odbornou asistentkou na katedre Centrum školského manažmentu Univerzity Karlovej v Prahe, kde garantuje modul Vedenie ľudí. Odovzdávaniu znalostí a zručností z oblasti vedenia ľudí a personálnych činností sa venuje aj v rámci lektorskej činnosti ako certifikovaný lektor vzdelávania dospelých. Svoje odborné semináre dopĺňa aktuálnymi príkladmi zo školskej praxe. Je autorkou celého radu odborných článkov a publikácií. | |
Conor Flynn Spoločnosti, ktoré vedie, ponúkajú vydavateľstvám prostredie, v ktorom môže prebiehať adaptívne učenie alebo v ktorom môžu priamo adaptovať svoje obsahy. Jeho skúseností so vzdelávaním v Írsku a Číne ho viedli k myšlienke, ako využiť moderné technológie na podporu učiteľa v triede a dať príležitosť žiakom realizovať ich potenciál. Pred založením Adaptemy pracoval 10 rokov v Číne na budovaní súkromných a verejných škôl so zameraním na rozvoj študijných programov a vzdelávaní učiteľov. V priebehu tejto doby, otvoril štyri nové školy a reorganizoval jazykové učebné osnovy a učebné postupy pre sedem štátnych škôl. | |
RNDr. Vladimír Burjan RNDr. Vladimír Burjan je riaditeľom spoločnosti EXAM testing, šéfredaktorom časopisu DOBRÁ ŠKOLA, organizátorom konferencií Cesty k dobrej škole, externým poradcom ministra školstva a spoluautorom dokumentu Učiace sa Slovensko.
| |
Mgr. Elena Kováčiková, PhD. V roku 2000 ukončila vysokoškolské štúdium v odbore učiteľstvo predmetov pre ročníky 5. – 12., anglický jazyk – hudobná výchova. V rokoch 2009 – 2011 pokračovala v štúdiách na Masarykovej univerzite v Brne, kde absolvovala doktorandskú prípravu v odbore Odborová didaktika. V roku 2013 získala na UKF v Nitre titul PhD. v odbore Didaktika anglického jazyka a literatúry, v študijnom odbore Odborová didaktika. Sedem rokov pôsobila v Inštitúte jazykovej a interkultúrnej komunikácie E-KU v Nitre ako lektor anglického jazyka v skupinovej, individuálnej a firemnej forme výučby. V rokoch 2007 – 2013 pôsobila ako odborný asistent na Katedre jazykov Fakulty ekonomiky a manažmentu SPU Nitra, kde vyučovala a koordinovala odborné predmety a viedla certifikačné skúšky UNICERT. Od roku 2013 pracuje ako odborný asistent katedry lingvodidaktiky a interkultúrnych štúdií na Pedagogickej fakulte UKF Nitra, kde je ako hlavný metodik zodpovedná za prax v odbore učiteľstvo anglického jazyka a literatúry a výučbu odborných predmetov. | |
Mgr. Martina Grošaft Cebecauerová Pracuje na Migračnom úrade MV SR na odbore Migrácie a integrácie, ktorý zastrešuje oblasť príjmu utečencov ako aj ich následnú integráciu do spoločnosti. V súčasnosti sa venuje najmä kultúrnej orientácii a praktickým aspektom integrácie osôb s udelenou medzinárodnou ochranou v SR. Ako medzinárodný expert Európskeho azylového podporného úradu pôsobila v hotspote v Taliansku, kde aktívne pomáhala talianskym autoritám vysporiadať sa s vysokým počtom novo prichádzajúcich migrantov. Taktiež sa pravidelne zúčastňuje rokovaní v rámci Európskeho azylového podporného úradu so zameraním na štruktúry príjmu utečencov. Zúčastnila sa aj študijného programu v USA pre krajiny V4, v rámci ktorého získala ďalšiu expertízu v oblasti presídľovania a integrácie utečencov. Je kontaktná osoba Európskej migračnej siete pre migračný úrad, ktorej cieľom je uľahčenie výmeny informácií v oblasti migrácie medzi jednotlivými inštitúciami, ako aj ostatnými členskými štátmi EÚ. | |
Dr. Ioana Ghergulescu Zameriava sa na výskum softvéru Adaptemy, jeho zlepšenia a inovácie, tiež koordinuje vedecký výskum v tejto oblasti. Za Adaptemy je hlavným koordinátorom v projekte NEWTON Horizon Project 2020. Má viac ako 10 rokov skúseností s výskumom v oblasti školstva a vzdelávania v Írsku, Veľkej Británie a Rumunska, je veľmi skúsená v inovatívnych učeniach a vyučovaní pedagogiky, adaptívnom učení a technológiách rozšírenej výučby. Pred nástupom do Adaptemy, pôsobila ako lektorka a výskumný pracovník na National College of Ireland (NCI). Je držiteľom titulu PhD v odbore počítačových vied, technológie Enhanced učenie z NCI a B.Eng. vo výpočtovej technike a informačných technológiách na Polytechnickej univerzite v Temešvári, Rumunsko. Publikovala viac ako 30 článkov v medzinárodných časopisoch a zborníkoch, a získala niekoľko ocenení a výskumných grantov, napríklad írsky Research Council, Stellar a Science Foundation Írsko. | |
Mgr. Emíre Khidayer, PhD. Celý život sa venuje Blízkemu východu a severnej Afrike, primárne so zameraním na zahraničnú politiku. Vyštudovala arabistiku spolu s anglicistikou na Filozofickej fakulte UK v Bratislave, kde z arabských štúdií získala doktorát. Vzdelanie si doplnila na Univerzite Ajn Šams v Káhire. Pracovala na Ministerstve zahraničných vecí SR, v OSN a v súkromnej sfére. Svoje znalosti a skúsenosti zúročila v knihách "Arabský svet – iná planéta?" a "Život po arabsky", ktoré realisticky odrážajú politické, sociálne a náboženské nastavenia arabských spoločností. Beletristicky túto mozaiku dopĺňajú "Dubajské tajomstvá" a "Príbehy zo Sumhuramu". Publikovala početné politické analýzy, články a poskytla rozhovory, kde rozoberá konkrétnu politicko-spoločenskú situáciu v regióne Blízkeho východu. Na Bratislavskej medzinárodnej škole liberálnych štúdií prednášala "Arabskú kultúru a spoločnosti". | |
prof. PhDr. Branislav Pupala, CSc. Absolvoval štúdium pedagogiky na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. V roku 1995 obhájil dizertačnú prácu (FF UK), habilitoval sa v roku 1998 (PdF UK), v roku 2006 bol vymenovaný za profesora pedagogiky. Pôsobil vo viacerých oblastiach rezortu školstva – ako učiteľ základnej a strednej školy, metodik ďalšieho vzdelávania učiteľov, výskumný pracovník. Od roku 1993 je vysokoškolským pedagógom. Výskumne sa orientuje na problematiku teórie kultúrnej gramotnosti a základného vzdelávania. | |
Lászlo Bukovszky | |
doc. PaedDr. Ondrej Kaščák, PhD. Je docentom pedagogiky na Trnavskej univerzite v Trnave, kde je súčasne vedúcim katedry školskej pedagogiky. Taktiež pôsobí ako samostatný vedecký pracovník Centra pedagogického výskumu v Slovenskej akadémii vied v Bratislave. Zaoberá sa konceptuálnou analýzou pedagogického diskurzu a problematikou sociológie vzdelávania. Od založenia do súčasnosti je vedúcim redaktorom časopisu Journal of Pedagogy. Je členom Skupiny expertov na sociálne aspekty vzdelávania a prípravy (NESET) pri Európskej komisii, ako aj členom Rady pre systémové zmeny v školstve pri Ministerstve školstva Slovenskej republiky. Je členom viacerých vedeckých rád (PdF TU, ÚVSK SAV, ŠPÚ), pracovných skupín grantových agentúr (VEGA, KEGA) a vedeckých spoločností a asociácií (Sektion Soziologie der Kindheit, Deutsche Gesellschaft für Soziologie; Česká asociace pedagogického výzkumu). | |
doc. PaedDr. Kristína Žoldošová, PhD. Vyštudovala učiteľstvo pre druhý stupeň základných škôl na PdF TU v Trnave so špecializáciou prírodopis – chémia. Je spoluzakladateľkou Terénneho pracoviska prírodovedného vzdelávania TU v Modre – Harmónii. Hlavnou oblasťou, ktorej sa v súčasnosti venuje je problematika rozvoja prírodovednej gramotnosti od predprimárneho po primárne vzdelávanie a to najmä v oblasti rozvoja kognitívnych schopností potrebných pri tvorbe vedeckého systému poznatkov. Aktuálne sa venuje rozpracovávaniu výskumne ladenej koncepcie prírodovedného vzdelávania (IBSE – Inquiry Based Science Education) v podmienkach slovenského edukačného systému.
| |
Rina Windiarti, S.Pd., M.Ed. Pracovala 3 roky ako učiteľka základnej školy. Magisterský titul získala v oblasti predškolského vzdelávania na Pedagogickej fakulte Univerzity of Hull vo Veľkej Británii v roku 2014. Medzi jej záujmy patrí predškolská výchova a vzdelávanie, strategické učenie a inklúzia. Od roku 2016 spolupracuje s touto univerzitou na partnerskom projekte. Rina Windiarti prednášala na medzinárodných konferenciách v Južnej Kórey, Austrálii, a v tomto roku bude v Taliansku. Absolvovala niekoľko výskumov z oblasti výchovy a vzdelávania detí predškolského veku najmä, ako systém vzdelávania v odľahlých oblastiach Indonézie napĺňa požiadavky dieťaťa na vzdelávanie; vrátane príkladov dobrej praxe z Veľkej Británie; použitie terapie Media Puzzle na rozvoj jemnej motoriky a zručností u autistov s Talenta terapiou; domáce násilie: vnímanie zneužívania detí; implementácia kreatívnej podnikavosti a sebadôvery hodnôt prostredníctvom metódy hrania rolí v materskej škole. Je členkou Asociácie učiteľov vzdelávania detí predškolského veku a členkou Pacifickej výskumnej asociácie zameranej na predškolské vzdelávanie. | |
Mgr. Barbora Kamrlová, PhD., M.A. Pôsobí na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave, kde vyučuje predmety ako: nové pedagogické prístupy k vyučovaniu nielen matematiky; problémy vyučovania matematiky na 2. stupni ZŠ; didaktický seminár zo školskej matematiky. | |
prof. PaedDr. Milan Ďuriš, CSc. V odbornej a vedeckej činnosti sa zameriava na problematiku teórie vyučovania odborných predmetov, tvorbu pedagogických dokumentov i na problematiku ďalšieho vzdelávania učiteľov odborných predmetov v informačnej spoločnosti. Je garantom bakalárskeho, magisterského a doktorandského študijného programu. Je autorom resp. spoluautorom piatich vedeckých monografií z toho jednej zahraničnej vedeckej monografie. Spoluautorom troch vysokoškolských učebníc, šiestich učebníc pre základnú školu, autorom resp. spoluautorom 21 odborných publikácií a vysokoškolských textov. Publikuje doma i v zahraničí, doteraz viac ako 77 vedeckých a 97 odborných článkov. Je šéfredaktorom časopisu Technika a vzdelávanie, ktorý vychádza od roku 2012 s celoslovenskou pôsobnosťou. Je garantom medzinárodnej vedecko-odbornej konferencie pod názvom Technické vzdelávanie ako súčasť všeobecného vzdelávania, ktorej 33. ročník bude organizovaný v októbri 2017.
| |
PhDr. Bernardína Borsíková, PhD. Pôsobila ako redaktorka Slovenského rozhlasu, kde neskôr pracovala vo funkcii riaditeľky úseku riadenia ľudských zdrojov. V štátnej správe pôsobila ako generálny štátny radca – vedúca služobného úradu na MH SR. Od roku 2007 pracuje ako personálna manažérka v TASR a zároveň od roku 2001 pôsobí ako vysokoškolská pedagogička na Fakulte masmediálnej komunikácie UCM v Trnave. Dlhodobo sa venuje problematike personálneho manažmentu a marketingu, vydala dve monografie, vysokoškolskú učebnicu a publikovala desiatky príspevkov v RAABE. | |
RNDr. Helena Vicenová Vyštudovala Prírodovedeckú fakultu UK v Bratislave. Pôsobila ako učiteľka predmetov chémia a fyzika na gymnáziu a základnej škole v Bratislave i v národných projektoch ŠIOV-u a NÚCEM-u. V súčasnosti vyučuje chémiu a fyziku v ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka Šintava. Je autorkou a spoluautorkou učebníc chémie pre ZŠ a zodpovedajúce ročníky gymnázií s osemročným štúdiom, pôsobí v Slovenskej komisii chemickej olympiády, tvorí úlohy CHO v kategórii D, je členkou Predmetovej komisie pre chémiu na Štátnom pedagogickom ústave. Ako predsedníčka správnej rady Združenia učiteľov chémie (ZUCH) a šéfredaktorka časopisu Dnešná škola – človek a príroda sprostredkúva učiteľom chémie odborné informácie a metodickú pomoc v súlade s cieľmi združenia. V rámci spolupráce ZUCH a ZŠ s MŠ kráľa Svätopluka Šintava realizovala projekt pre predškolákov Malí výskumníci, v rámci ktorého bol vydaný aj metodický materiál pre materské školy. | |
Ing. Dagmar Kéryová | |
PaedDr. Anna Surová Čulíková, PhD. | |
Ing. Dr. Nora Lauková Terapeutka a profesionálna externá koučka, konateľka F.A.M.E., s.r.o. Dlhé roky sa odborne venuje individuálnym tréningom ako tréner a odborník v oblasti psychológie, vzdelávania dospelých, neverbálnej komunikácie a typológie. V oblasti neverbálnej komunikácie, zameranej na psychológiu v kriminológii a kriminalistike, ktorú študovala v Seattli v USA má 25 ročné odborné skúsenosti a pravidelne sa jej venuje cez vzdelávanie, rozvojové programy, odborné terapeutické poradenstvo, projekty, profilácie, diagnostiky zamestnancov rôznych firiem a spoločností. Od roku 2016 je majiteľkou Top Školy reči tela a terapieTM, ktorú odborne a lektorsky zastrešuje. V súčasnosti pôsobí ako externý pedagóg pre oblasť neverbálnej komunikácie na Karlovej Univerzite v Prahe. Venuje sa dlhoročne projektom zameriavaným na rozvoj školstva, zdravotníctva, podnikania žien a mediálnej komunikácie. | |
Mgr. Jozef Sýkora, MBA Kontrolór mestskej časti Bratislava-Petržalka Kontrolór z praxe územnej samosprávy, dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly, tému finančnej kontroly aktívne prednáša a pomáha subjektom verejnej správy zapojiť dikciu zákona o finančnej kontrole do aplikačnej praxe. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Je autorom viacerých monografií z oblasti finančnej kontroly a práva územnej samosprávy. Oblasť finančného práva študoval na postgraduálnom štúdiu na Ústave práva v Prahe v Českej republike. | |
Mgr. Jan Krotký, Ph.D. Pedagogická fakulta Západočeskej univerzity v Plzni Vedúci oddelenia technické výchovy na Pedagogickej fakulte Západočeskej univerzity v Plzni a vedúci Centra didaktických a multimediálnych výukových technológií. Absolvent doktorandského štúdia "Informačné a komunikačné technológie vo vzdelávaní". Jeho hlavným predmetom záujmu je využitie moderných technických výukových prostriedkov vo vzdelávaní a implementácia nových technológií najmä do výučby technicky orientovaných predmetov na základných školách. Výsledky metodickej a výskumnej činnosti publikuje v podobe celého radu odborných článkov, publikácií alebo úžitkových a priemyselných vzorov. | |
Ing. Naďa Cisárová Pracuje v SAAIC – Slovenskej akademickej asociácii pre medzinárodnú spoluprácu od roku 1997. V Národnej agentúre programu Erasmus+ pre vzdelávanie a odbornú prípravu je odbornou pracovníčkou pre propagáciu programu Erasmus+ a prípravu a monitorovanie projektov v sektore Školského vzdelávania. Pracuje teda predovšetkým s decentralizovanými projektmi pre materské, základné a stredné školy (KA1 – Vzdelávacia mobilita jednotlivcov a KA2 – Strategické partnerstvá) a spolupracuje so vzdelávacími organizáciami zameranými na túto cieľovú skupinu. | |
doc. PaedDr. Klára Velmovská, PhD. Vo svojej práci sa venuje príprave budúcich učiteľov fyziky. Zameriava sa na rozvoj kritického myslenia žiakov. Je editorkou a spoluautorkou niekoľkých pracovných zošitov z fyziky a metodických materiálov pre učiteľa. Recenzuje učebnice, pracovné zošity a iné materiály z fyziky pre základné a stredné školy. Aktívne sa v pozícii lektora zúčastňuje akcií určených učiteľom fyziky. | |
Mgr. Peter Devínsky Koordinátor projektov pre utečencov má dlhoročné skúsenosti s prácou v treťom sektore. Od roku 2007 pôsobí v občianskom združení Slovenská humanitná rada. Ako manažér projektov plánuje a vedie projekty a realizuje a organizuje odborné školenia a kultúrne podujatia v rámci otázok pre azyl, migráciu a integráciu. Bol členom výboru pre mimovládne neziskové organizácie Úradu vlády SR. Od roku 2012 je členom komory za mimovládne neziskové organizácie Rady vlády SR pre mimovládne organizácie.
| |
PaedDr. Mária Uhereková, PhD. Odborníčka na vzdelávanie v oblasti biológie Dlhé roky pôsobila ako učiteľka prírodopisu a chémie v základnej škole, v školskej inšpekcii vo viacerých funkčných a riadiacich pozíciách a súčasne v Slovenskej komisii Biologickej olympiády ako autorka a vedúca autorského kolektívu. Po získaní akademických titulov PaedDr. a PhD. pôsobila na pozícii vysokoškolského pedagóga pri vyučovaní pedagogických disciplín. Už 20 rokov sa venuje publikačnej činnosti ako autorka základných pedagogických dokumentov a učebných textov pre vyučovanie prírodopisu a biológie v ZŠ, odborných článkov v oblasti inovácie a vyučovania prírodopisu a biológie v ZŠ. Publikuje tiež odborné články týkajúce sa oblasti školskej inšpekcie, školského manažmentu, je spoluautorka niektorých učebníc prírodopisu, hlavná autorka inovovaných učebníc biológie pre ZŠ, niektorých učebníc biológie pre stredné pedagogické školy a je lektorkou vzdelávacích aktivít pre učiteľov biológie v ZŠ. | |
doc. MUDr. Róbert Rusnák, PhD. Prednosta neurochirurgickej kliniky ÚVN v Ružomberku Pracuje ako neurochirurg a prednosta kliniky. Od roku 2014 prednosta neurochirurgickej kliniky ÚVN gen. M. Vesela v Ružomberku. Predseda občianskeho združenia OZ Za zdravší život a hlavný odborný garant preventívneho cvičebno-rehabilitačného projektu Zdravý chrbátik. | |
Mgr. Marína Kolárová Fyzioterapeut, odborný asistent, Katolícka univerzita v Ružomberku, fakultu zdravotníctva, katedra fyzioterapie Od roku 2005 vykonáva prax v oblasti fyzioterapie. Hlavné zameranie v klinickej praxi – prevencia a liečba bolestí a deformít chrbta u detí a v dospelom veku. Vykonáva pedagogickú a vedecko-výskumnú činnosť. Od roku 2013 v spolupráci s doc. MUDr. Róbertom Rusnákom, prednostom neurochirurgickej kliniky ÚVN v Ružomberku sa podieľa na činnosti OZ Za zdravší život, ako odborný garant pre oblasť rehabilitácie – činnosť na projektoch Zdravá chrbtica a Zdravý chrbátik (výskum v oblasti držania tela u detí a dospelých, edukácia pedagógov o zdravotných cvičeniach u deti v predškolskom a v školskom veku, tvorba preventívnych programov v oblasti držania tela a bolesti chrbta). | |
Silvia Horecká Autorka konceptu Terapia jedlom, lektorka varenia pre znevýhodnené stravovacie skupiny (celiakia,histamínová intolerancia,metabolické ochorenia). Odborníčka na stravovanie, zaoberá sa aj výskumom vývoja našej výživy. Študuje a skúma rôzne populácie, u ktorých sa snaží identifikovať kľúčové prvky, čo stoja za ich zdravím, šťastím a dlhovekosťou. Jej prístup k výžive a príprave jedál je podkutý dlhohoročným štúdiom a je výbornou cestou, ako odľahčiť náš organizmus a posilniť jeho prirodzené schopnosti detoxikácie.
| |
Mgr. Mária Civáňová Vyštudovala Pedagogickú fakultu v Nitre, aprobačné predmety slovenský jazyk – dejepis. Od roku 1988 pracovala v školstve ako učiteľka, od roku 2013 vykonáva funkciu riaditeľky základnej školy. Bola výchovnou poradkyňou, predsedníčkou školskej rady, predsedníčkou predmetovej komisie spoločensko-vedných predmetov a členkou hodnotiacej komisie obvodného kola súťaže Hviezdoslavov Kubín. Každoročne je členkou okresnej odbornej komisie dejepisnej olympiády. Absolvovala rôzne vzdelávania a spolupracovala s NÚCEM v rámci projektu E-Test. Je spoluautorkou pracovného zošita Hravá slovenčina pre 5. a 7. ročník. Od apríla 2016 pracuje v škole aj s deťmi migrantov z Iraku. | |
Avila Arias Alejandra Dessiree V rokoch 2006 – 2014 študovala na univerzite Carabobo (UC) predmety spojené s anglickým jazykom a jeho didaktikou, má titul bakalára v anglickom jazyku. Od roku 2014 pôsobí ako učiteľka v primárnom a predprimárnom vzdelávaní. Vyučovala anglický jazyk v 1., 2., 3. ročníku základnej školy, pôsobila ako triedna učiteľka 3 – 6 ročných detí. V súčasnosti pôsobí na Slovensku v súkromnej medzinárodnej materskej škole UNES ako učiteľka španielčiny a angličtiny. | |
Elvis Leeroy Perez Sandoval Pochádza z Venezuely, študoval 6 semestrov na Universidad de Carabobo vo Valencii (Venezuela). Pôsobil na rôznych pozíciách. V roku 2013 pracoval v spoločnosti Infosigma (Naguanagua, Venezuela) ako lektor anglického jazyka a zároveň koordinátor oddelenia anglického jazyka. V súčasnosti žije na Slovensku v Nitre, kde pracuje ako lektor Business English v spoločnosti Yusen Logistics a zároveň pôsobí v súkromnej materskej škole UNES International School ako učiteľ anglického a španielskeho jazyka. | |
Mgr. Hana Splavcová Pôvodným povolaním detská sestra, absolventka Pedagogickej fakulty Univerzity Karlovej v Prahe, odbor Predškolská pedagogika, špecializácia Rané detstvo. Má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním a starostlivosťou o deti raného veku. V súčastnosti pôsobí ako odborný garant predškolského vzdelávania v Národnomm ústave pre vzdelávanie (NÚV). Je zapojená do projektu NÚV „Podpora práce učiteľov" v pozíciách garanta stupňa vzdelávania a manažéra metodickej podpory v materských školách. Spolupracuje na projekte MPSV „Mikrojasle". V oblasti predškolského vzdelávania publikuje, vedie semináre dalšieho vzdelávania pedagogických pracovníkov, príležitostne prednáša. Je podpredsedníčkou Asociácie predškolskej výchovy, členkou Poradného zboru MŠMT pre predškolské vzdelávanie a členkou Rezortnej pracovnej skupiny pre nadanie MŠMT. Zastupuje Českú republiku v projekte Evrópskej agentúry „Inclusive early childhood education". | |
PhDr. Dušan Ondrušek, PhD. Založil a vyše 20 rokov viedol organizáciu PDCS (Partners for Democratic Change Slovakia). Vyštudoval psychológiu a 15 rokov pracoval v oblasti psychologického poradenstva venoval sa tiež výskumu altruizmu a účinnosti rôznych typov tréningov. Neskôr sa trénersky a konzultačne zameriaval prevažne na oblasť alternatívnych spôsobov riešenia konfliktov, otázky rozvoja a nenásilnej komunikácie. So vzdelávaním v tejto oblasti má bohaté medzinárodné skúsenosti, ako tréner a facilitátor a mediátor doteraz pôsobil vo viac ako 40 krajinách. Je autorom a spoluautorom viacerých kníh napr. „Čítanka pre neziskové organizácie", „Konflikt, zmierovanie, zmierovacie rady, „Tréning? Tréning". | |
PaedDr. et Mgr. Hana Žáčková | |
Mgr. Magdaléna Tošnerová | |
Mgr. Marika Hajdúchová Základná škola s materskou školou Udiča Je učiteľkou na Základnej škole s materskou školou v Udiči; zároveň je zástupkyňou riaditeľky školy pre základnú školu. Učí matematiku, informatiku a tvorbu projektu a prezentačné zručnosti na 2. stupni. V projekte WOW je koordinátorkou projektu v ZŠ s MŠ Udiča, kde prebiehalo testovanie a evaluácia vybraných metodických materiálov pre učiteľov. | |
PaedDr. Drahomíra Jucovičová Pedagogicko-psychologická poradňa pre Prahu 1, 2 a 4 Vyštudovala špeciálnu pedagogiku na PedF UK v Prahe, má pedagogickú prax ako učiteľka detí s ADHD, absolvovala rodinnú terapiu a ďalšie špecializované kurzy. Vo svojej praxi čerpá aj z rodičovskej skúsenosti matky dvoch synov s ADHD. Aktuálne pracuje v pedagogicko-psychologickej poradni v Prahe a v ambulancii klinickej psychológie vo Fakultnej nemocnici Bulovka v Prahe. Externe prednáša na PedF UK v Prahe. Je autorkou množstva odborných a populárno náučných publikácií a pomôcok k problematike špecifických porúch učenia a správania a k predšskolskému obdobiu. Vytvorila napríklad aj trojdimenzionálne reliéfne pomôcky k českej gramatike. | |
doc. PhDr. Andrej Rajský, PhD. prodekan pre vedu, výskum a umeleckú činnosť, Pedagogická fakulta TU v Trnave Pôsobí na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave ako prodekan pre vedu, výskum a umeleckú činnosť. Súčasne je vedúcim oddelenia filozoficko‑etických disciplín. Aktívne sa zúčastňuje na rozličných domácich a zahraničných vedeckých konferenciách a seminároch. |