• ZÁKLADNÝ PROGRAM FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

ZÁKLADNÝ PROGRAM FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

PRIPRAVUJEME
Cieľom funkčného vzdelávania je získanie profesijných kompetencií na výkon funkcie riaditeľa a na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca a vedúceho odborného zamestnanca. Vzdelávací program je rozdelený do teoretickej a praktickej časti. Pozostáva z 3 častí, ktoré sú presne definované vyhláškou Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky, č. 164/2022 Z. z., z 9. mája 2022, ktorou sa mení a dopĺňa vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky č. 361/2019 Z.z. o vzdelávaní v profesijnom rozvoji.

  • Dostupnosť: Čoskoro k dispozícii
  • Cena s DPH
    250,00 €

ks

Popis

Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na prihlásenie sa do zakúpeného vzdelávacieho programu

Zákon od vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca vyžaduje absolvovanie základného programu pred začiatkom výkonu funkcie, (s prechodným ustanovením, že ak zamestnanec nezískal profesijné kompetencie potrebné na výkon činnosti vedúceho zamestnanca pred začiatkom výkonu tejto činnosti, absolvuje funkčné vzdelávanie alebo študijný program najmenej prvého stupňa zameraný na manažment výchovy a vzdelávania do 31. augusta 2026).

Inými slovami: Každý zamestnanec PZ/OZ, ktorý má záujem o vedúcu funkciu (riaditeľ, zástupca riaditeľa a pod.) musí absolvovať základný modul funkčného vzdelávanie ešte pred nástupom do funkcie. Existuje prechodné obdobie do 31.8.2026. Od tohto dátumu už musia mať všetci ukončený základný modul. Aktuálne platí, že PZ alebo OZ, ktorý nezískal profesijné kompetencie potrebné na výkon činnosti vedúceho PZ alebo vedúceho OZ pred začiatkom výkonu tejto činnosti, absolvuje FV alebo študijný program najmenej prvého stupňa zameraný na manažment výchovy a vzdelávania do 31. augusta 2026. Teda do 31. augusta 2026 nemusí mať žiadny vedúci PZ ani vedúci OZ, absolvované funkčné vzdelávanie.

FV sa organizuje v rozsahu najmenej 220 hodín a pozostáva zo základného programu FV, tzv. základný program, v rozsahu najmenej 70 hodín a rozširujúceho programu FV, tzv. rozširujúci program, v rozsahu najmenej 150 hodín. Rozširujúci program sa člení na moduly.


Viac o podmienkach a možnostiach funkčného vzdelávania sa dočítate TU 

 

ROZSAH FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

70 hodín


TERMÍN KONANIA A FORMA FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

Keďže RAABE AKADÉMIA ponúka tzv. asynchrónne vzdelávanie, t.j. môžete ho absolvovať online a to kedykoľvek podľa vašich časových možností. Nie ste viazaní na lektora, ani iných účastníkov školenia. Vy sami si určujete termín aj tempo štúdia.

Funkčné vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy (7), test (3) a záverečná práca – obhajoba vlastného manažérskeho portfólia sú nastavené tak, aby účastníci získali všetky kompetencie a spôsobilosti definované vyššie uvedenou vyhláškou pre základný program. 



ODBORNÝ GARANT FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

PaeDdr. Darina Výbohová, PhD.
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na ZŠ vo Zvolene, neskôr v Metodicko-pedagogickom centre. Aktuálne sa venuje profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu. Je učiteľkou profesijného rozvoja, mentor, kouč a konzultant atestačného konania s dlhoročnou praxou v oblasti poradenstva v profesijnom rozvoji PZ/OZ.
Oblasti vzdelávania: Atestačné konanie – portfólio PZ/OZ VPZ/VOZ – vedenie ľudí, rozvoj zamestnancov, projekty spolupráce STEM, prírodovedná gramotnosť, environmentálna výchova, aktivizujúce metódy ... 


Autori programu:

PhDr. Marek Havrila
PhD. PaedDr. Ľubomír Verbovanec PhD., MBA, DiS.art.
Ing. Ingrid Konečná Veverkova
PaedDr. Darina Výbohová, PhD


OBSAH FUNKČNÉHO VZDELÁVANIA

V súlade so zákonom je obsah funkčného vzdelávania (spolu 21 lekcií) rozdelený na tri oblasti:

Tematický celok 1 - Právne predpisy, vnútorné predpisy, pedagogická dokumentácia, ďalšia dokumentácia a ostatné dokumenty školy a školského zariadenia
Lekcia 1 - Predmet a štruktúra právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania
Lekcia 2 - Informačný systém verejnej správy Slov-Lex a jeho funkcionality, vzťahy a súvislosti v právnych predpisoch a medzi právnymi predpismi navzájom
Lekcia 3 - Pedagogická dokumentácia a ďalšia dokumentácia školy a školského zariadenia a jej vedenie
Lekcia 4 - Štruktúra a postup tvorby vnútorných dokumentov školy a školského zariadenia

Test 1
DU 1.1 - Revízia vybraného vnútorného dokumentu školy alebo školského zariadenia

Tematický celok 2 - Tvorba koncepčných dokumentov školy a školského zariadenia
Lekcia 1 - Vzdelávacia politika
Lekcia 2 - Vplyv vzdelávacej politiky štátu a vzdelávacej politiky regiónu na školu alebo školské zariadenie
Lekcia 3 - Analýza vonkajšieho prostredia školy alebo školského zariadenia
Lekcia 4 – Analýza vnútorného prostredia školy alebo školského zariadenia
Lekcia 5 - Priority rozvoja školy alebo školského zariadenia
Lekcia 6 - Vízia a poslanie školy alebo školského zariadenia
Lekcia 7 - Formulácia strategických cieľov
Lekcia 8 - Štruktúra koncepčných dokumentov školy alebo školského zariadenia
Lekcia 9 - Návrh koncepčného dokumentu školy alebo školského zariadenia

Test 2
DU 2.1 - Analýza rozvojového plánu Slovenska, regiónu, mesta, či obce v oblasti školskej politiky
DU 2.2 - Vytvoriť koncepčný dokument rozvoja školy, školského zariadenia alebo organizačnej časti školy, školského zariadenia

Tematický celok 3 A - Základy ekonomiky
Lekcia 1 - Právne predpisy z oblasti ekonomiky, financovania a hospodárenia školy a školského zariadenia
Lekcia 2 - Štruktúra a postup tvorby rozpočtu školy a školského zariadenia, pravidlá rozpočtového hospodárenia, analýza a návrhy zmien v rozpočte školy alebo školského zariadenia
Lekcia 3 - Rôzne zdroje financovania školy a školského zariadenia

Test 3 A
DU 3 A.1 - Posúdiť rozpočet konkrétnej školy alebo školského zariadenia, alebo organizačnej časti školy, školského zariadenia z hľadiska účelnosti, účinnosti, efektívnosti a hospodárnosti.
DU 3 A.2 - Vytvoriť návrh rozpočtu vo vzťahu k rozvojovým potrebám školy alebo školského zariadenia s využitím pravidiel rozpočtového hospodárenia, formulovaný vo väzbe na vybraný koncepčný dokument školy alebo školského zariadenia

Tematický celok 3 B - Základy personálneho riadenia
Lekcia 1 - Tvorba kritérií hodnotenia a odmeňovania zamestnancov, hodnotenie a odmeňovanie zamestnancov
Lekcia 2 - Transparentnosť vnútorných predpisov
Lekcia 3 - Adaptačné vzdelávanie, systém výberu zamestnancov, systém adaptácie zamestnancov, program adaptačného vzdelávania
Lekcia 4 - Profesijný rozvoj pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov
Lekcia 5 - Riadenie a rozvoj ľudských zdrojov v škole a v školskom zariadení

Test 3 B
DU 3 B.1 - Posúdiť aktuálny systém kontroly, hodnotenia pracovného výkonu a odmeňovania zamestnancov v kontexte organizačného členenia, štruktúry a kompetenčného profilu PZ/OZ školy a školského zariadenia
DU 3 B.2 - Posúdiť a navrhnúť systém výberu a adaptácie nových zamestnancov s využitím profesijných štandardov.

Záverečná práca - Vlastné manažérske portfólio súbor okomentovaných dokladov a výstupov z učebnej činnosti a dištančnej časti vzdelávania (min. 5 výstupov) na preukázanie profesijných kompetencií vyžadovaných na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca 


PODMIENKY PRIPUSTENIA K ZÁVEREČNEJ PREZENTÁCII

  • Najmenej 80 %-ná účasť na prezenčnej forme vzdelávania.
  • Aspoň 80 % miera úspešnosti v čiastkových skúškach (postupový test).
  • Vypracovanie a odovzdanie všetkých výstupov dištančnej časti vzdelávania.
  • Zostavenie a obhajoba manažérskeho portfólia pred trojčlennou komisiou v súlade s § 48 ods. 1 zákona č.138/2019 Z. z.
  • Záverečná práca: Vlastné manažérske portfólio súbor okomentovaných dokladov a výstupov z učebnej činnosti a dištančnej časti vzdelávania (min. 5 výstupov) na preukázanie profesijných kompetencií vyžadovaných na výkon činnosti vedúceho pedagogického zamestnanca alebo vedúceho odborného zamestnanca.


ZÍSKANÉ PROFESIJNÉ KOMPETENCIE ABSOLVENTA PROGRAMU

  • vytvoriť návrh vnútorného dokumentu školy alebo školského zariadenia v súlade s právnymi predpismi,
  • aplikovať právne predpisy v riadiacej činnosti,
  • analyzovať vplyv a previazanosť štátnej vzdelávacej politiky a vzdelávacej politiky regiónu na školu alebo na školské zariadenie,
  • navrhnúť na základe analýzy vonkajšieho prostredia a vnútorného prostredia priority rozvoja školy alebo školského zariadenia,
  • vytvoriť koncepčný dokument školy alebo školského zariadenia,
  • vytvoriť návrh rozpočtu vo vzťahu k rozvojovým potrebám školy alebo školského zariadenia formulovaných vo väzbe na vybraný koncepčný dokument školy alebo školského zariadenia,
  • hodnotiť čerpanie rozpočtu školy alebo školského zariadenia z hľadiska účelnosti, účinnosti, efektívnosti a hospodárnosti,
  • posúdiť a navrhnúť systém výberu nových zamestnancov,
  • posúdiť a navrhnúť systém adaptácie nových zamestnancov,
  • posúdiť a navrhnúť zmeny v systéme hodnotenia pracovného výkonu a odmeňovania zamestnancov. 


PRE KOHO INOVAČNÉ VZDELÁVANIE ODPORÚČAME

Pre samostatných pedagogických zamestnancov a samostatných odborných zamestnancov.


SÚČASŤOU CENY JE

Funkčné vzdelávanie bude prebiehať on-line dištančnou formou prostredníctvom učebných textov a komentovaných prezentácií. Dištančné úlohy (7), test (3) a záverečná práca – obhajoba vlastného manažérskeho portfólia pred trojčlennou komisiou sú nastavené tak, aby účastníci získali všetky kompetencie a spôsobilosti definované vyššie uvedenou vyhláškou pre základný program.


Za účelom vydania osvedčenia o funkčnom vzdelávaní a vyhotovovania protokolu o záverečnej prezentácii spracovávame o vzdelávanej osobe nasledujúce osobné údaje: titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, dátum narodenia, miesto narodenia, adresa trvalého alebo obdobného pobytu. Tieto údaje spracúvame za účelom riadneho splnenia zákonnej povinnosti, ktorá vyplýva zo zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. 



Obchodné podmienky
Ďalšie informácie
Typ inštitúcie materská škola, základná škola, stredná škola, osemročné gymnáziá
Typ produktu funkčné vzdelávanie
Určené pre samostatný pedagogický zamestnanec, samostatný odborný zamestnanec
Trvanie 70 hodín

Napísať recenziu

Poznámka: HTML nie je preložené!
Google reCAPTCHA

Ďalšie informácie

Typ inštitúcie materská škola, základná škola, stredná škola, osemročné gymnáziá
Typ produktu funkčné vzdelávanie
Určené pre samostatný pedagogický zamestnanec, samostatný odborný zamestnanec
Trvanie 70 hodín