Bádateľský prístup v prírodovednej gramotnosti na 2. stupni ZŠ | 11.09.2024
Využitie učebnice v kontexte nového kurikula
Lektori:
doc. PaedDr. Jana Fančovičová, PhD.
docentka na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v Trnave, riaditeľka RCPU pre okresy Senica a Skalica
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii
matematika – biológia na Univerzite Konštantína Filozofa v Nitre, Fakulte
prírodných vied. Pracovala ako učiteľka na základnej škole a gymnáziu a v
súčasnosti pracuje ako docentka na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity v
Trnave. Už 23 rokov sa zaoberá teóriou a praxou vyučovania biológie, biológiou
človeka i etológiou. Prioritne sa venuje teórii a praxi biologického
vzdelávania, didaktickému výskumu a racionalizácii vzdelávania. Špecializuje
sa na výskum evolučných princípov správania a ekológie človeka. Mnohoročná
projektová aktivita vyústila do riešenia projektu zameraného na prírodovedné
kurikulum pre základnú školu a jeho implementáciu do vyučovania. Je
spoluaktérkou zmien v kurikule základného vzdelávania a momentálne
i riaditeľkou RCPU pre okresy Senica a Skalica.
PaedDr. Mariana Páleníková
výskumný a vývojový zamestnanec pre biológiu a environmentálnu výchovu v Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže v Bratislave
Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii biológia – telesná výchova na Univerzite Komenského v Bratislave. Pracovala ako učiteľka na základnej škole, obchodnej akadémii a pripravovala zahraničných študentov na vysokoškolské štúdium na slovenských vysokých školách v príslušných odboroch. V súčasnosti pracuje ako výskumný a vývojový zamestnanec pre biológiu a environmentálnu výchovu v Národnom inštitúte vzdelávania a mládeže v Bratislave. Biológii sa venuje celý svoj pracovný život ako učiteľka, odborná asistentka, autorka metodických materiálov, pracovných zošitov a didaktička biológie. Je tiež spoluautorkou dvoch štátnych vzdelávacích programov. Dlhodobo sa venuje posudzovaniu a tvorbe edukačných publikácií.
Súvisiace webináre