Jazyk
Typ inštitúcie
Určené pre
Oblasť
Obsah

Sociálne znevýhodnené dieťa v škole | 19.10.2022

Čo potrebujeme vedieť, aby sa každé dieťa v školskej triede cítilo prijaté? Vzťah medzi sociálnym vylúčením, vývinom dieťaťa v sociálne znevýhodnenom prostredí a jeho fungovaním v školskej triede.


Lektori:

PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.

PhDr. Miroslava Čerešníková, PhD.

odborná asistentka na Ústave romologických štúdií Fakulty sociálnych vied a zdravotníctva UKF v Nitre

Vyštudovala učiteľstvo psychológie a slovenského jazyka a úspešne ukončila postgraduálne špecializačné štúdium školskej psychológie. Momentálne pôsobí ako odborná asistentka na Ústave romologických štúdií FSVaZ UKF v Nitre. Centrom jej výskumnej a vedeckej práce je téma edukácie a socializácie detí z marginalizovaných rómskych komunít (výchovné štýly, školská zrelosť, sociálne vzťahy, postoje, komunikačná kompetencia), problematika utvárania identity a konceptualizácia problémov ľudí ohrozených sociálnou exklúziou. V posledných rokoch sa výskumne venuje problematike sociálnej opory ľudí v sociálnom vylúčení a rizikovému správaniu dospievajúcich. Pôsobila v nadnárodných a národných expertných tímoch pri implementácii systémových zmien v oblasti edukácie detí zo sociálne znevýhodneného prostredia a v oblasti vybraných sociálnych služieb krízovej intervencie. Je členkou Asociácie školských psychológov Slovenskej republiky.