ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-972-1
UVÁDZAJÚCI UČITEĽ V MATERSKEJ ŠKOLE
NOVINKAPríručka pre uvádzajúcich pedagogických zamestnancov materských škôl. Venuje sa legislatívnym východiskám adaptačného vzdelávania v MŠ, ponúka teoretické informácie o možnosti realizácie adaptačného vzdelávania i praktické príklady či priestor k sebareflexii. Poskytuje aj ukážky dokumentácie, ktoré sú dostupné v klientskej zóne.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
Súčasťou brožúry sú aj dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE.
Brožúra reaguje na aktuálne požiadavky platné pre plánovanie, realizáciu a hodnotenie adaptačného vzdelávania.
Príprava uvádzajúceho pedagogického zamestnanca materskej školy je špecifická, nakoľko samotné výchovno-vzdelávacie prostredie materských škôl je jedinečné. Podobne aj priebeh adaptačného procesu a s ním súvisiaceho vzdelávania začínajúceho pedagogického zamestnanca predpokladá zameranie pozornosti na iné činnosti začínajúceho učiteľa materskej školy ako v iných druhoch škôl. Z týchto dôvodov vznikla predkladaná publikácia. Je prioritne určená uvádzajúcim pedagogickým zamestnancom v materských školách. Rovnako je však kniha určená riaditeľkám MŠ, metodičkám, ale aj začínajúcim pedagogickým zamestnancom, ktorí chcú byť dôkladne oboznámení s procesom adaptačného vzdelávania.
- Oboznamuje s náplňou, priebehom i ukončením adaptačného vzdelávania
- Uvádzajúcich učiteľov zoznámi s ich povinnosťami pri uvádzaní začínajúcich zamestnancov.
- Začínajúcim učiteľom prezradí, čo ich v adaptačnom vzdelávaní čaká a čo môžu oni od uvádzajúcich učiteľov požadovať.
- Poskytuje ukážky potrebnej dokumentácie, praktické príklady, priestor na sebareflexiu a tipy z praxe.
- Kniha je napísaná špeciálne pre uvádzanie začínajúceho učiteľa v materskej škole.
- Priblíži uvádzajúcim pedagogickým zamestnancom možnosti plánovania a realizácie programu adaptačného vzdelávania v prostredí materských škôl. Poradí im, ako pomôcť začínajúcemu pedagogickému zamestnancovi sociálne a pracovne sa adaptovať v novom pracovnom prostredí.
- Pomôže vedúcim pedagogickým zamestnancom určiť správneho uvádzajúceho pedagogického zamestnanca, samotnému uvádzajúcemu pedagogickému zamestnancovi poskytne námety k vlastnému profesijnému rozvoju.
- Vysvetlí uvádzajúcemu pedagogickému zamestnancovi, ako zapojiť do adaptácie začínajúceho pedagóga kolegov a iných aktérov pre zvýšenie efektivity adaptačného vzdelávania.
- Potrebné teoretické poznatky o postavení a špecializačnej činnosti uvádzajúceho PU sú v knihe doplňované o príklady z praxe.
- Vďaka tejto príručke dokážu materské školy realizovať adaptačné vzdelávanie po legislatívnej stránke správne, zároveň dostanú množstvo praktickej inšpirácie k efektívnym činnostiam súvisiacim s plánovaním, realizáciou a hodnotením adaptačného vzdelávania.
ODBORNÁ GARANCIA
OBSAH
1. Adaptácia na pracovné prostredie
2. Profesionalita pedagogického zamestnanca materskej školy
2.1 Pracovné činnosti pedagogického zamestnanca materskej školy
2.2 Kompetencie pedagogického zamestnanca materskej školy
3. Legislatívne východiská adaptačného vzdelávania
3.1 Dokumentácia adaptačného vzdelávania
4. Účastníci adaptačného vzdelávania
4.1 Vedúci pedagogický zamestnanec
4.2 Uvádzajúci pedagogický zamestnanec
4.2.1 Metódy práce uvádzajúceho pedagogického zamestnanca
4.3 Začínajúci pedagogický zamestnanec materskej školy
4.4 Spolupráca s druhým pedagógom v triede
4.4.1 Dotazník o spolupráci začínajúceho pedagogického zamestnanca a druhého pedagóga v triede v materskej školy
4.5 Osobnosť uvádzajúceho pedagogického zamestnanca v kontexte kultúry školy
4.6 Základné etické princípy uvádzajúceho pedagogického zamestnanca
5. Program adaptačného vzdelávania
5.1 Štruktúra programu adaptačného vzdelávania
5.2 Obsah programu adaptačného vzdelávania
6. Hodnotenie začínajúceho pedagogického zamestnanca a adaptačného vzdelávania
6.1 Diagnostikovanie začínajúceho pedagogického zamestnanca
6.2 Vstupné zisťovanie informácií o začínajúcom pedagogickom zamestnancovi
6.3 Priebežné diagnostikovanie začínajúceho pedagogického zamestnanca
6.3.1 Pedagogická komunikácia začínajúceho pedagogického zamestnanca
6.3.2 Štýly výchovného pôsobenia a vyučovacie štýly
6.3.3 Zisťovanie vzdelávacích potrieb
6.4 Hodnotenie pracovnej činnosti začínajúceho pedagogického zamestnanca
6.5 Metódy diagnostikovania a hodnotenia začínajúceho pedagogického zamestnanca
6.6 Sebareflexia a autodiagnostika
6.6.1 Ukážka sebahodnotiaceho dotazníka pre začínajúceho pedagogického zamestnanca materskej školy
6.6.2 Sebareflexívna analýza SWOT
6.7 Indikátory hodnotenia podľa profesijných štandardov
7. Záverečné hodnotenie a ukončenie programu adaptačného vzdelávania
7.1 Záverečné hodnotenie začínajúceho pedagogického zamestnanca s odporúčaním k ukončeniu adaptačného vzdelávania – ukážka
7.2 Protokol o úspešnom ukončení adaptačného vzdelávania – ukážka
8. Hodnotenie adaptačného vzdelávania
8.1 Dotazník k hodnoteniu adaptačného vzdelávania začínajúcim pedagogickým zamestnancom – ukážka
8.2 Dotazník na hodnotenie kvality uskutočňovaného vzdelávania v profesijnom rozvoji podľa Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky – ukážka
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 160 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra + dokumenty dostupné v Klientskej zóne RAABE |
Počet strán | 160 |
Formát | A5 |