• TVORBA TESTOV A ICH VYUŽITIE V ŠKOLSKEJ PRAXI

TVORBA TESTOV A ICH VYUŽITIE V ŠKOLSKEJ PRAXI


Didaktický test je druh skúšky, kde testovaný subjekt vykonáva určitú aktivitu s cieľom prezentovať svoje vedomosti, znalosti a schopnosti. Tvorba takéhoto testu predstavuje náročný proces vyžadujúci dostatok času na prípravu.

  • Dostupnosť: Skladom
  • Cena s DPH
    8,00 €

ks

Popis

Cieľom článku je:
  • pomôcť učiteľom pri tvorbe testu z teoretického hľadiska,
  • upozorniť na odborno-metodické problémy pri príprave a
  • prostredníctvom ukážok úloh, zadaní, otázok a riešení uľahčiť pedagógom ich už tak namáhavú prácu.

ODBORNÁ GARANCIA

Autor:
Mgr. Tatiana Kizivatová
 

OBSAH

1. Úvod
2. Rozdiely medzi klasickou písomnou prácou a didaktickým testom
3. Didaktický test a jeho funkcie
3.1 Pozitíva využívania didaktických testov
3.2 Negatíva využívania didaktických testov
4. Vlastnosti didaktického testu
4.1 Validita
4.1.1 Faktory ovplyvňujúce validitu testu
4.2 Reliabilita
4.3 Administrabilita
4.4 Spätný vplyv
5. Klasifikácia didaktických testov
6. Tvorba testu učiteľom
6.1 Postup prípravy vlastných testov
6.2 Konkretizácia postupu tvorby didaktických testov
6.2.1 Prvý krok: Príprava projektu
6.2.2 Druhý krok: Špecifikácia testu
6.2.3. Tretí krok: Vypracovanie jednotlivých zadaní na základe taxonómie vzdelávacích cieľov
6.2.3.1 Uzavreté úlohy
6.2.3.2 Otázky s výberom odpovede
6.2.3.3 Otvorené úlohy
6.3 Pravidlá zostavovania testových zadaní
6.4 Zoraďovanie úloh v teste
6.5 Štvrtý krok: Kontrola
6.6 Najčastejšie chyby pri tvorbe testov
6.7 Piaty krok: Tvorba manuálu
6.8 Kritériá dobrého testu


Obchodné podmienky
Ďalšie informácie
Typ produktu PDF článok
Počet strán 40
Formát A5

Napísať recenziu

Poznámka: HTML nie je preložené!
Google reCAPTCHA

Ďalšie informácie

Typ produktu PDF článok
Počet strán 40
Formát A5