SOCIÁLNA AGRESIA DETÍ V MŠ
Vzdelávací program rieši problematiku sociálnej agresie detí v materskej škole.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
150,00 €
Popis
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na prihlásenie sa do zakúpeného vzdelávacieho programu
Materská škola býva po rodine spravidla druhým priestorom, kde deti nadväzujú sociálne vzťahy a rozširujú si sociálne spôsobilosti. Vzájomné vzťahy vytvárajú v triede určitú klímu, a keď sú ohrozené, vzniká priestor pre vznik sociálno-patologických vzťahov. Na ich predchádzanie a riešenie vznikol vzdelávací program, ktorý sa venuje téme agresie, agresivity, sociálnych vzťahov detí predškolského veku. Zameriava sa na špecifickú formu šikanovania – skryté agresívne správanie. Orientuje sa aj na identifikáciu, formy, prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Prezentuje metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine. Predostiera učiteľom inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania. Všetky nadobudnuté vedomosti zo vzdelávacieho programu pomôžu učiteľom vo výchovno-vzdelávacom procese identifikovať prejavy a mechanizmy vzniku skrytého agresívneho správania detí v sociálnej skupine.
Absolvent vzdelávania získa:
• základné poznatky o tom, čo je to agresia, agresivita, sociálne vzťahy v období predškolského veku,
• poznatky o tom, ako sa prejavuje skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy,
• poznatky o tom, ako identifikovať skryté agresívne správanie v sociálnej skupine a aké metódy na to využívať,
• spozná inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania,
• poznatky o modulovom učení sa a model riešenia sociálnych vzťahov,
• poznatky o prevencii a preventívnych aktivitách a programoch.
ROZSAH INOVAČNÉHO VZDELÁVANIA
50 hodínTERMÍN KONANIA VZDELÁVANIA
Keďže RAABE AKADÉMIA ponúka tzv. asynchrónne vzdelávanie, t.j. môžete ho absolvovať online a to kedykoľvek podľa vašich časových možností. Nie ste viazaní na lektora, ani iných účastníkov školenia. Vy sami si určujete termín aj tempo štúdia. Jediným možným časovým obmedzením je termín konania záverečných prezentácii. Obhájiť záverečnú prezentáciu je potrebné pred trojčlennou odbornou komisiou, ktorá zasadá len v stanovených termínoch, spravidla štyrikrát ročne. Nie je však nutné vzdelávanie ukončiť do najbližšieho termínu záverečných prezentácií. V súčasnosti žiadny časový limit na ukončenie vzdelávania nastavený nie je.
LEKTORKA
Mgr. Bc. Monika Homolová
Lektorka je internou doktorandkou na Katedre predškolskej a elementárnej pedagogiky Pedagogickej fakulty Katolíckej univerzity v Ružomberku. Vyštudovala učiteľstvo v aprobácii geografia a výtvarné umenie, predškolskú a elementárnu pedagogiku, primárne vzdelávanie a rozširujúce vzdelávanie špeciálnej pedagogiky. Pôsobila ako vychovávateľka v ŠKD a učiteľka na 1. stupni základnej školy. V pedagogickej praxi sa venovala aj deťom s poruchami učenia, správania alebo s inými špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami. Aktuálne sa profesijne orientuje na sociálnu agresiu detí predškolského veku a inkluzívne vzdelávanie. Okrem toho aktívne publikuje odborné a vedecké články v slovenských i zahraničných časopisoch a publikáciách.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje 10 lekcií a komentované prezentácie. Na overenie zvládnutia teoretických vedomostí je zostavený online test, na overenie praktickej implementácie odborných poznatkov sú pripravené tri dištančné úlohy a záverečná práca.
1. Základné pojmy, sociálne vzťahy v predškolskom veku, agresia v sociálnych kontaktoch
2. Skryté agresívne správanie narúšajúce sociálne vzťahy
3. Mechanizmus, formy a prejavy skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
4. Identifikácia skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine
5. Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v skupine – pozorovanie, sociometrický status - dištančná úloha 1
6. Metódy zisťovania skrytého agresívneho správania v sociálnej skupine – kresba, komiks - dištančná úloha 2
7. Inhibičné stratégie ako možnosti riešenia skryto agresívneho správania
8. Modulové učenie sa v riešení latentne agresívneho správania
9. Preventívne aktivity a programy ako nástroj pomoci pre pedagógov - dištančná úloha 3
10. Aktivity na usmernenie agresívneho správania
PRE KOHO INOVAČNÉ VZDELÁVANIE ODPORÚČAME
Pre pedagógov materských škôl.
SÚČASŤOU CENY JE
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné vypracovať a odoslať na kontrolu dištančné úlohy a absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou. Po jeho úspešnom ukončení máte možnosť priznania príplatku za profesijný rozvoj vo výške 3 % tarifného platu.
Za účelom vydania osvedčenia o inovačnom vzdelávaní a vyhotovovania protokolu o záverečnej prezentácii spracovávame o vzdelávanej osobe nasledujúce osobné údaje: titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, dátum narodenia, miesto narodenia, adresa trvalého alebo obdobného pobytu. Tieto údaje spracúvame za účelom riadneho splnenia zákonnej povinnosti, ktorá vyplýva zo zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ inštitúcie | materská škola |
Typ produktu | inovačné vzdelávanie |
Určené pre | učiteľ MŠ, pedagogický asistent, špeciálny pedagóg, psychológ |
Trvanie | 50 hodín |
Ďalšie informácie
Typ inštitúcie | materská škola |
Typ produktu | inovačné vzdelávanie |
Určené pre | učiteľ MŠ, pedagogický asistent, špeciálny pedagóg, psychológ |
Trvanie | 50 hodín |