ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-515-0
ŠKOLSKÝ DIGITÁLNY KOORDINÁTOR
WEBINÁRTeoretické informácie a metodické usmernenia pre školských digitálnych koordinátorov a pre učiteľov informatiky na základných a stredných školách.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
MŠVVaŠ SR zaviedlo pozíciu školský digitálny koordinátor ako špecialistu vo výchove a vzdelávaní v súlade so zákonom o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch (koordinátorov pre informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom IKT v zmysle § 38, ods. 3c zákona 138/2019 Z. z.), aby sa stali inovačnou silou v školách, kde budú realizovať digitálnu transformáciu školy, vzdelávať svojich kolegov a uskutočňovať transformáciu školy.
Požiadavky na rozvoj digitálnych zručností a kompetencií žiakov s ohľadom na život a prácu v digitálnej spoločnosti kladú zvýšené požiadavky aj na digitálne kompetencie učiteľov, ktoré sú obsiahnuté v Európskom rámci digitálnych kompetencií pedagógov DigCompEdu. Celkovo ide o dvadsaťdva kompetencií učiteľov v oblasti využívania digitálnych technológií zaradených do šiestich oblastí – profesijné zapojenie, digitálne zdroje, výučba, digitálne hodnotenie, podpora žiakov, podpora digitálnych kompetencií žiakov, ktoré sú podrobnejšie rozpracované v teoretickej časti brožúry.
Obsahom brožúry Školský digitálny koordinátor sú teoretické informácie vyplývajúce z európskeho dokumentu o digitálnej transformácii s názvom Akčný plán digitálneho vzdelávania, ktorý vydala Európska komisia v septembri 2020. Jeho hlavným cieľom je podpora využívania technológií vo vzdelávaní a rozvoj digitálnych kompetencií v krajinách EÚ.
Dozviete sa tiež informácie týkajúce sa národného projektu IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie, v rámci ktorého boli vytvorené metodiky, príručky a ostatný vzdelávací obsah. Projekt poskytuje učiteľom vzdelávanie nielen na podporu vedomostí a zručností, ale aj na rozvoj kompetencií pre 21. storočie rozvoj trinástich profesijných kompetencií potrebných na zvyšovanie digitálnych kompetencií u žiakov.
Z pozície školský digitálny koordinátor vyplývajú povinnosti a kompetencie zamerané na podporu a zlepšovanie digitálnych kompetencií učiteľov a žiakov na školách. Školský digitálny koordinátor rozumie znakom digitálnej školy ako vzdelávacieho prostredia a vníma väzby medzi pedagogickými postupmi a fyzickým aj virtuálnym vzdelávacím prostredím. Má prehľad o dostupných digitálnych technológiách pre vzdelávanie v rôznych predmetoch a na rôznych stupňoch vzdelávania, čím poskytuje kvalifikovanú odbornú aj metodickú podporu vedeniu školy aj jednotlivým učiteľom pri výbere vhodných nástrojov a didaktických postupov a v spolupráci so správcom siete na škole rieši praktické problémy učiteľov a vedenia s používaním digitálnych technológií.
V brožúre Školský digitálny koordinátor sú uvedené teoretické informácie a metodicko-aplikačné usmernenia pre učiteľov informatiky a pre digitálnych koordinátorov na školách aj na tieto témy:
• Digitálne zdroje a nástroje pre učiteľov,
• Centrálne úložisko digitálneho edukačného obsahu,
• Možnosti vytvárania vlastných digitálnych edukačných materiálov,
• Formatívne hodnotenie a monitorovanie práce žiakov,
• Edukačné počítačové hry,
• Tvorba žiackych projektov s využitím digitálnych technológií,
• Vytváranie digitálnych portfólií žiakov a iné...
ODBORNÁ GARANCIA
Autori:
Mgr. Slavomír Kachman – pôsobil ako štátny radca na MŠVVaŠ, v súčasnosti pracuje na Okresnom úrode v Košiciach, Odbor školstva
Ing. Zuzana Tkáčová, Ing. Paed. IGIP – Víťazka Národnej Ceny Učiteľ Slovenska 2018
Vyštudovala umelú inteligenciu na TU v Košiciach. Vyštudovala nanoedukáciu na Central Michigan University a bionanotechnológie na Universität Kaiserslautern. Na Slovensku v spolupráci s Metodicko-pedagogickým centrom rozbiehala špecializované nanovzdelávanie učiteľov prírodovedných a technických predmetov. Pracovala na Ústave informatiky Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach ako expert pre didaktické inovácie v národnom projekte IT Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie, v súčasnosti pracuje ako učiteľka informatiky na Gymnáziu sv. Edity Steinovej v Košiciach.
OBSAH
I TEORETICKÉ INFORMÁCIE O DIGITALIZÁCII V ŠKOLSTVE
1. Digitálne zručnosti a kompetencie pre 21. storočie
1.1 Pojem kompetencia
1.2 Kompetencie vo vzdelávaní v rámci Európskej únie
1.3 Kompetencie vo vzdelávaní v Slovenskej republike
1.4 Digitálne zručnosti a kompetencie vo vzdelávaní
1.5 Digitálne zručnosti a kompetencie pedagógov
2. Transformácia vzdelávania pomocou digitálnych technológií
2.1 Digitálna transformácia vzdelávania v európskom kontexte
2.2 Digitálna transformácia vzdelávania na Slovensku a jej podpora
prostredníctvom projektov financovaných zo zdrojov Európskej únie
2.2.1 Projekty a aktivity Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR
2.2.2 Projekty metodicko-pedagogického centra (MPC)
2.2.3 IT akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie (CVTI)
2.2.4 Vytvorenie novej skupiny odborov vzdelávania – Informačné a komunikačné technológie a tvorba kurikulárnych dokumentov (ŠIOV)
2.2.5 Zvyšovanie kvality vzdelávania na základných a stredných školách s využitím elektronického testovania (NÚCEM)
2.2.6 Ďalšie vzdelávanie učiteľov základných a stredných škôl v predmete informatika (ŠPÚ)
2.3 Program digitálnej transformácie vzdelávania
2.3.1 Digitálna škola
3. E-manažment školy
4. Akčný plán digitálnej transformácie vzdelávania na obdobie 2021 – 2024
5. Školský digitálny koordinátor – príklady z praxe
II METODICKO-APLIKAČNÉ USMERNENIA PRE ŠKOLSKÉHO DIGITÁLNEHO KOORDINÁTORA
6. Prehľad digitálnych nástrojov v praxi školského digitálneho koordinátora
6.1 Vybavenie školy digitálnou technikou
6.2 Digitálne nástroje a zdroje pre učiteľov
6.2.1 Profesijné zapojenie
6.2.2 Digitálne zdroje
6.2.3 Výučba, digitálne hodnotenie a podpora žiakov
6.2.4 Podpora digitálnych kompetencií žiakov
Záver
Zdroje literatúry
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 100 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 100 |
Formát | A5 |