RAABE Akadémia
RAABE Akadémia
Raabe akadémia
Obchodné a platobné podmienky pre vzdelávanie
Nakupovanie tovaru a objednávanie služieb na našich internetových stránkach
www.raabe.sk môžu uskutočniť právnické aj fyzické osoby za predpokladu
dodržania nižšie uvedených pravidiel:
- vo všeobecných obchodných a platobných
podmienkach a
- v obchodných a platobných podmienkach platných
pre jednotlivé typy produktov a služieb, ktoré sú vypracované v súlade so
všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami, neodporujú im, len
detailnejšie špecifikujú konferencie:
I. OBJEDNÁVKA
1. Objednávateľ objednáva službu predávajúceho prostredníctvom obchodného
systému na www.raabe.sk formou objednávky cez e-shop.
Predávajúci je EXPOL PEDAGOGIKA s.r.o., so sídlom Heydukova 12-14, 811 08
Bratislava – mestská časť Staré Mesto, IČO: 35 711 302, DIČ: 202021871,
zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro,
vl.č. 14073/B, adresa elektronickej pošty: info@expolpedagogika.sk, tel. číslo 02/32 66
18 50 alebo Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o., so sídlom Heydukova 12-14, 811
08 Bratislava, IČO: 35 908 718, DIČ: 2021907492, zapísaná
v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vl. č.
33936/B, adresa elektronickej pošty: raabe@raabe.sk, tel. číslo 02/32 66
18 50 (ďalej len „predávajúci“). Údaje
o príslušnom predávajúcom budú uvedené v objednávkovom formulári. Takto
vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a ide o „objednávku s povinnosťou platby“, ktorá je v súlade so zákonom
č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Objednávateľ
svojou objednávkou tiež potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so všeobecnými
obchodnými a platobnými podmienkami ako aj s obchodnými a platobnými
podmienkami platnými pre jednotlivé typy produktov a služieb predávajúceho.
2. Pri každej objednávke musí objednávateľ
uviesť meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail;
a právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, jej popis, počet, dátum
vystavenia objednávky, (objednávka prostredníctvom e-shopu tieto podmienky
spĺňa automaticky).
3. Predávajúci spracúva osobné
údaje objednávateľa ako prevádzkovateľ internetového systému www.raabe.sk v súlade s Nariadením Európskeho
parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri
spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje
smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, GDPR) a v
súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a
doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Objednávateľ
dobrovoľne poskytuje predávajúcemu osobné údaje v rozsahu: meno, priezvisko,
e-mail, fakturačná adresa, doručovacia adresa, telefónne číslo za účelom
vykonania platnej objednávky a uzavretie zmluvy s predávajúcim, plnenia a
dodatočného potvrdenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania elektronickej
objednávky, realizácie objednávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej
komunikácii medzi predávajúcim a objednávateľom. Pre tento účel je poskytovanie
osobných údajov úplne dobrovoľné, ale je nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej
následnú správu. Bez týchto údajov by predávajúci nebol schopný zmluvu s
objednávateľom uzavrieť a plniť z nej vyplývajúce povinnosti a práva. Viac
informácií o ochrane osobných údajov nájdete tu: https://www.raabe.sk/ochrana-osobnych-udajov.
4. Po doručení objednávky bude táto
objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho. Objednávateľ obdrží po
zaevidovaní objednávky od predávajúceho potvrdzujúci email o zaevidovaní
objednávky. Od tohto momentu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim
a objednávateľom.
5. V prípade, ak objednávateľ po obdržaní potvrdzujúceho emailu zo strany
predávajúceho chce objednávku zmeniť, doplniť alebo zrušiť, môže tak urobiť do
24 hodín po obdržaní potvrdzujúceho emailu a to e-mailom na abo@raabe.sk alebo
telefonicky na čísle 02/32 66 18 50.
6. Objednávateľ je povinný pred vykonaním
objednávky overiť, či mu jeho technické vybavenie a internetové pripojenie
umožňuje použiť službu. Neskoršiu reklamáciu objednávateľa z uvedeného
dôvodu má právo predávajúci zamietnuť. Táto povinnosť sa na objednávateľa
vzťahuje aj v prípade ak nie je zároveň užívateľom.
II. OSOBITNÉ USTANOVENIA
1. Vzdelávacia služba sa poskytuje
prostredníctvom platformy predávajúceho raabeakademia.sk (ďalej len „platforma“). Službu užíva, t.j.
vzdelávanie absolvuje objednávateľ, alebo tretia osoba, ktorú určí objednávateľ
(ďalej len „užívateľ“).
2. Užívateľ je povinný sa pred spustením
vzdelávania registrovať na platforme. Na platforme bude užívateľovi vytvorený používateľský
účet. Takáto registrácia je pre užívateľa bezplatná. Pred registráciou je
užívateľ povinný sa oboznámiť s týmito obchodnými a platobnými
podmienkami.
3. Užívateľ nebude nikomu oznamovať
svoje jedinečné prihlasovacie heslo na prihlásenie vytvorené pri registrácii
pre účely ochrany svojho prístupu a s tým spojených práv. V prípade straty
hesla bude heslo obnovené prostredníctvom požiadavky užívateľa, a to zaslaním
odkazu na obnovenie hesla na e-mailovú adresu užívateľa.
4. Užívateľ je oprávnený registrovať sa
iba pod svojím vlastným menom a zadávať do systému iba údaje o svojej osobe.
5. Pri druhoch vzdelávania, ktoré sú
spojené s aktívnou účasťou užívateľa, najmä vypracovanie dištančných úloh
alebo vyhotovenie záverečnej prezentácie, sú tieto archivované na platforme pre
potreby budúcej kontroly. Takto archivované výstupy užívateľa môžu byť
v anonymizovanej forme použité ako edukačné príklady.
III. DODANIE SLUŽBY
1. Deň dodania služby je (i) deň uskutočnenia konkrétneho vzdelávania, (ii) v prípade
druhov vzdelávania, ktorých uskutočnenie môže závisieť od vôle užívateľa, najmä
inovačného a aktualizačného vzdelávania, je deň dodania sprístupnenie
príslušného vzdelávania užívateľovi na platforme.
2. Deň uskutočnenia vzdelávania určuje predávajúci a tento deň je uvedený pri
ponuke vzdelávaní RAABE akadémie
na www.raabe.sk.
IV. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Cena služby je uvedená na stránke www.raabe.sk pri príslušnej službe. Ceny
môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. Predávajúci si
vyhradzuje právo zmeny cien. Platná cena služby bude vždy uvedená pri
konkrétnom vzdelávaní na stránke www.raabe.sk alebo v
špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi, ktorá
má vždy prednosť pred cenami zverejnenými na www.raabe.sk, pokiaľ je to
pre objednávateľa výhodnejšie v súlade s podmienkami špeciálnej marketingovej
akcie.
2. Objednávateľ uhrádza platbu kartou alebo bankovým prevodom priamo pri kúpe produktu
vzdelávania cez e-shop.
3. Ceny jednotlivého vzdelávania sú na www.raabe.sk uvádzané vrátane
DPH.
V. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Objednávateľ je oprávnený stornovať objednávku bez poplatku, a to do 24
hodín po jej potvrdení, oznámením predávajúcemu. Objednávku je možné stornovať
výlučne písomnou formou (e-mailom).
2. Ak sa má na základe zmluvy začať poskytovanie služby pred uplynutím lehoty
na odstúpenie od zmluvy, predávajúci poučí objednávateľa, že udelením súhlasu
so začatím poskytovania služby pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy
stráca po úplnom poskytnutí služby právo na odstúpenie od zmluvy. Predávajúci
si výslovný súhlas objednávateľa so začatím poskytovania služby pred uplynutím
lehoty na odstúpenie od zmluvy vyžiada spolu s vyhlásením, že objednávateľ
bol riadne o strate práva na odstúpenie poučený.
3. V prípade akceptovania požiadavky objednávateľa na odstúpenie od zmluvy na
diaľku po lehote 14 pracovných dní, má predávajúci právo požadovať úhradu
vzniknutých nákladov.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo
jej časti ak:
a) služba - vzdelávacia aktivita z rôznych dôvodov aj bez uvedenia dôvodu
poskytnutá nebude,
b) zmenila sa cena služby - vzdelávacej
aktivity,
c) zverejnená cena služby - vzdelávacej
aktivity bola chybná.
5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA
SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:
Popri práve v bode jedna čo má
každý.
Ak je objednávateľ fyzická osoba, ktorá
je podľa príslušnej právnej úpravy spotrebiteľom, teda taká, ktorá pri
uzatváraní a plnení zmluvy podľa týchto obchodných a platobných
podmienok nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej
podnikateľskej činnosti (ďalej len „spotrebiteľ“)
má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie
po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy spotrebiteľ informujte predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od
zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo
e-mailom) na adresu predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu
predávajúceho. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na
odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný na nasledovnom linku https://www.raabe.sk/raabe/Vzorový
formulár na odstúpenie od zmluvy a ktorý mu predávajúci zaslal spolu
s potvrdzujúcim e-mailom o zaevidovaní objednávky.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je
zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
6. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
spotrebiteľom:
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti
všetky platby, ktoré v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil spotrebiteľ, najmä
kúpnu cenu.
Ak spotrebiteľ požiadal o začatie
poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť predávajúcemu
cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil
rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.
Platba bude spotrebiteľovi vrátená bez
zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení
od zmluvy. Úhrada platby podľa vyššie uvedeného bude uskutočnená rovnakým
spôsobom, aký bol použitý pri platbe za službu a to bez účtovania akýchkoľvek
ďalších poplatkov.
VI. REKLAMÁCIE
1. Reklamovať je možné len službu zakúpenú a zaplatenú u predávajúceho.
2. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča objednávateľovi telefonicky
oznámiť predávajúcemu, že daná služba vykazovala chybu a akým spôsobom sa
prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí objednávateľovi ďalší
postup pri vybavovaní reklamácie.
VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Ak je objednávateľ zároveň spotrebiteľ,
predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy. Predávajúci
neposkytuje záruku podľa prísnejších zásad, ako vyplývajú z príslušnej právnej
úpravy, ani ďalšiu pomoc a služby spotrebiteľovi po poskytnutí služby.
2. Predávajúci v zmysle príslušnej
právnej úpravy poučuje spotrebiteľa, že spotrebiteľ má v prípade vád služby v
zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku týchto obchodných a platobných podmienok
nároky z takýchto vád vyplývajúce podľa príslušnej právnej úpravy (viď
predchádzajúci bod).
3. Ak objednávateľ nie je zároveň spotrebiteľom,
predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy len v
rozsahu, v akom sa od ustanovení vyžadujúcich zodpovednosť predávajúceho
nemožno odchýliť dohodou.
4. Dodávateľ nie je zaviazaný dodržiavať
osobitný kódex správania.
VIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)
1. Objednávateľ – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so
žiadosťou o nápravu (e-mailom na abo@raabe.sk ), ak nie je spokojný so spôsobom,
ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci
porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na
ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov
(ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a
oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ
podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho
riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba,
ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu
svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Objednávateľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa
oboznámil so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami a že s nimi
súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá
objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame
alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným
spôsobom. Tieto všeobecné obchodné a platobné podmienky boli formulované a
ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav
korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a objednávateľom. V prípade,
ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia
týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne,
platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného
ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne
neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa
riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka okrem prípadov, ak
objednávateľom je spotrebiteľ v zmysle príslušných platných predpisov,
kedy sa riadia príslušnými právnymi predpismi platnými pre tento prípad.
2. Predávajúci a objednávateľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na
diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom
elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné
strany.
3. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných a platobných podmienok. Takáto zmena sa však nedotýka vzťahov už založených podľa týchto obchodných a platobných podmienok v znení účinnom v čase založenia vzťahu podľa týchto obchodných a platobných podmienok.