ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-744-4
PROJEKT INKLÚZIA V MATERSKEJ ŠKOLE 3
NOVINKAVybrané témy k uplatneniu inkluzívneho prístupu v edukácii v materských školách s rešpektovaním špecifík vývinu detí.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
Brožúra Projekt INKLÚZIA v materskej škole 3 prináša cenné informácie nielen pre pedagógov materských škôl, ale aj školských psychológov, školských špeciálnych pedagógov a pedagogických asistentov, ktorí sú nápomocní v aplikovaní inkluzívneho prístupu v edukácii v materských školách. Obsahuje komplexné informácie o špecifikách práce s deťmi s poruchami autistického spektra, s Aspergerovým syndrómom, o špecifikách práce s dieťaťom so zníženou pohyblivosťou, s dieťaťom so zvýšenou pohyblivosťou alebo s dyspraxiou a o špecifikách práce s deťmi so zrakovým postihnutím...
Výhody:
• obsahuje aktuálne legislatívne informácie,
• uľahčuje nastavenie spolupráce s členmi odborného podporného tímu,
• navrhuje spôsoby a možnosti spolupráce s rodičmi detí vyžadujúcimi inkluzívny prístup vo vzdelávaní.
Brožúra Projekt INKLÚZIA v materskej škole 3 vznikla ako pomôcka pre pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v materskej škole na podporu vzdelávania detí vyžadujúcimi si zvýšenú starostlivosť s uplatnením inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní vyplývajúceho z dokumentu Stratégia inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní. Z dokumentu Stratégia inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní vyplývajú aj tieto povinnosti pre riaditeľov a učiteľov v MŠ:
• Vytvorenie priaznivého prostredia pre deti, vytvorenie inkluzívneho prostredia v materskej škôlke,
• Podpora dostupnosti a kvality odbornej starostlivosti pre deti v ranom veku, s dôrazom na deti s rizikovým vývinom,
• Zabezpečenie úspešnej implementácie povinného predprimárneho vzdelávania...
ODBORNÁ GARANCIA
Editorka: doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.
Autorky:
PaedDr. Jana Hrčová, Ph.D.
Mgr. Dita Janderková, PhD.
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.
PaedDr. Blanka Lehotayová, PhD.
PaedDr. Martina Magová, Ph.D.
PaedDr. Šarlota Múdra
Mgr. Daniela Ondrejová
OBSAH
TEORETICKÉ INFORMÁCIE
I. HROU PRIBLIŽUJEME DEŤOM ODLIŠNOSŤ DIEŤAŤA V PROSTREDÍ MATERSKEJ ŠKOLY
1. Úvod
2. Rôznorodosť ako bežná súčasť tried v materskej škole
3. Pripravenosť dieťaťa so špeciálnymi výchovno‑vzdelávacími potrebami na vstup do triedy
4. Pripravenosť detského kolektívu na heterogenitu triedy
5. Pripravenosť pedagógov na prácu s heterogénnou skupinou
6. Záver
Použitá literatúra
II. STRATÉGIE KOMUNIKÁCIE UČITEĽA S DEŤMI SO ŠPECIÁLNYMI VÝCHOVNO‑VZDELÁVACÍMI POTREBAMI
1. Úvod
2. Deti s mentálnym postihnutím
3. Deti s poruchami autistického spektra
4. Deti so sluchovým postihnutím
5. Deti so zrakovým postihnutím
6. Deti s telesným postihnutím a detskou mozgovou obrnou (DMO)
7. Deti so zdravotným oslabením (napr. chronické choroby)
8. Deti so špecifickými poruchami učenia a deti s hyperaktivitou a poruchou pozornosti (ADHD)
9. Deti zo sociálne znevýhodneného prostredia
Záver
Použitá literatúra
METODICKO‑APLIKAČNÉ USMERNENIA
III. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Úvod
2. Charakteristika a základné prejavy autizmu
3. Klasifikácia porúch autistického spektra
4. Etiológia porúch autistického spektra alebo Čo spôsobuje autizmus
5. Triáda porúch autistického spektra
6. Odlišnosť detí s poruchou autistického spektra
7. Existencia liečby porúch autistického spektra
8. Legislatívne podmienky v kontexte edukácie dieťaťa s poruchami autistického spektra
9. Určenie príslušnosti zariadenia výchovného poradenstva a prevencie
Použitá literatúra
IV. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM S ASPERGEROVÝM SYNDRÓMOM V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Úvod
2. Dieťa s poruchou autistického spektra
3. Prejavy dieťaťa s Aspergerovým syndrómom
4. Možnosti a limity dieťaťa s Aspergerovým syndrómom v materskej škole
5. Stratégie a odporúčania na prácu s dieťaťom s Aspergerovým syndrómom v materskej škole
Použitá literatúra
V. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM SO ZRAKOVÝM POSTIHNUTÍM V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Čo rozumieme pod pojmom dieťa so zrakovým postihnutím
2. Diagnostika dieťaťa
3. Postoje rodičov k deťom s postihnutím
4. Správny postoj učiteľa materskej školy k dieťaťu so zrakovým postihnutím
5. Práca s dieťaťom so zrakovým postihnutím v predškolskom veku
6. Štátny vzdelávací program pre deti so zrakovým postihnutím
7. Hra ako základ rozvoja detí so zrakovým postihnutím
8. Organizačné podmienky na výchovu a vzdelávanie
9. Príklady dobrej praxe
Použitá literatúra
VI. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM SO ZNÍŽENOU POHYBLIVOSŤOU S DOPLNENÍM O ZDRAVOTNÉ CVIČENIA V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Úvod
2. Charakteristika dieťaťa s hypomobilitou
3. Podpora dieťaťa s hypomobilitou k pohybu
4. Návrhové aktivity pre dieťa s hypomobilitou
5. Záver
Použitá literatúra
VII. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM SO ZVÝŠENOU POHYBLIVOSŤOU S DOPLNENÍM O ZDRAVOTNÉ CVIČENIA V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Úvod
2. Charakteristika hypermobilného dieťaťa
3. Potreba pravidiel v triede
4. Podpora dieťaťa s hypermobilitou
5. Vhodné aktivity pre dieťa s hypermobilitou
6. Konkretizácia hier pre dieťa s hypermobilitou
7. Záver
Použitá literatúra
VIII. ŠPECIFIKÁ PRÁCE S DIEŤAŤOM S DYSPRAXIOU V MATERSKEJ ŠKOLE
1. Úvod
2. Dieťa s dyspraxiou v materskej škole
3. Možnosti dieťaťa s dyspraxiou v materskej škole
4. Limity dieťaťa s dyspraxiou
5. Dyspraxia ako súčasť metodických pokynov pre učiteľov materskej školy
Záver
Použitá literatúra
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 200 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 200 |
Formát | A5 |