PRÍRODOVEDNÁ GRAMOTNOSŤ PRE 2. STUPEŇ ZŠ
Program inovačného vzdelávania prinesie účastníkovi komplexnú predstavu o pojme prírodovedná gramotnosť, kde vo vyučovacom procese sa s ňou stretáva a ako ju môže napĺňať. Pomôže mu sprístupniť ju žiakom nielen tradičným spôsobom ale i s použitím bádateľskému prístupu.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
150,00 €
Popis
Po úhrade objednávky a jej spracovaní vám budú v emailovej správe zaslané potrebné informácie na prihlásenie sa do zakúpeného vzdelávacieho programu
Aktuálne platný ŠVP je orientovaný na získavanie prírodovednej gramotnosti, ale mnoho učiteľov nemá komplexnú predstavu o tom, čo všetko tento pojem zahŕňa. Aj preto vyučovanie prírodovedných predmetov v tejto oblasti zaostáva. Ďalšie pripravované kurikulum bude klásť ešte väčší dôraz na bádateľsky orientované vyučovanie a získavanie spôsobilostí vedeckej práce. A súčasne, ak sa chceme porovnávať, výsledky našich žiakov v medzinárodných meraniach v hodnotení prírodovednej gramotnosti sú slabšie ako v okolitých štátoch – určite nechceme zostať „na chvoste“.
Je dôležité si uvedomiť, že každý jednotlivec prejavuje prírodovednú gramotnosť rôznymi spôsobmi. Najdôležitejšie však je, aby bol schopný aplikovať prírodovednú gramotnosť v každodennom živote. Pod prírodovednou gramotnosťou teda rozumieme znalosť a pochopenie prírodovedných pojmov a postupov potrebných pre vlastné rozhodovanie, účasť na občianskom a kultúrnom živote a ekonomickú produktivitu.
Vzhľadom na to, že tradičné vyučovanie kladie dôraz na fakty a porozumenie, existuje stále priestor na zlepšovanie výučby prírodovedných predmetov, a to smerom k bádateľským aktivitám.
Absolvovaním programu si vytvoríte komplexnú predstavu o pojme prírodovedná gramotnosť, kde vo vyučovaní sa s ňou stretávate a príklady, akým spôsobom ju môžete napĺňať. Zistíte, čo sú spôsobilosti vedeckej práce a akými aktivitami ich môžete so žiakmi realizovať, čo sa myslí pod pojmom vyššie myšlienkové operácie a ako k nim tvoriť úlohy.
ROZSAH INOVAČNÉHO VZDELÁVANIA
50 hodínTERMÍN KONANIA VZDELÁVANIA
Keďže RAABE AKADÉMIA ponúka tzv. asynchrónne vzdelávanie, t.j. môžete ho absolvovať online a to kedykoľvek podľa vašich časových možností. Nie ste viazaní na lektora, ani iných účastníkov školenia. Vy sami si určujete termín aj tempo štúdia. Jediným možným časovým obmedzením je termín konania záverečných prezentácii. Obhájiť záverečnú prezentáciu je potrebné pred trojčlennou odbornou komisiou, ktorá zasadá len v stanovených termínoch, spravidla štyrikrát ročne. Nie je však nutné vzdelávanie ukončiť do najbližšieho termínu záverečných prezentácií. V súčasnosti žiadny časový limit na ukončenie vzdelávania nastavený nie je.
LEKTORI
PaedDr. Mariana Páleníková
Pracuje celý život v školstve. Najskôr učila deti a mládež, teraz vzdeláva a školí hlavne učiteľov. Aktuálne pracuje v Štátnom pedagogickom ústave v pozícii výskumného a vývojového zamestnanca pre biológiu a environmentálnu výchovu. Snaží sa presadzovať inovatívne metódy v prírodovedných predmetoch so zameraním na bádateľsky orientované vyučovanie. Aktívne sa zapája do procesu hodnotenia úloh prírodovednej gramotnosti v medzinárodných meraniach (TIMSS a PISA).
Mgr. Peter Kelecsényi, PhD.
Študoval na Prírodovedeckej fakulte a Fakulte matematiky, fyziky a informatiky Univerzity Komenského v Bratislave učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov v kombinácii chémia – fyzika. Dizertačnú prácu obhájil na katedre didaktiky fyziky a teoretickej fyziky FMFI UK. Vyše dvadsať rokov učí najmä fyziku na gymnáziách. Je dlhoročným vedeckým a výskumným zamestnancom Štátneho pedagogického ústavu v Bratislave. Spolupracuje na tvorbe pedagogických dokumentov predmetu fyzika a metodických materiálov pre učiteľov prírodovedných predmetov. Je spoluautorom série pracovných zošitov fyziky pre žiakov základnej školy. Podporuje inovatívne metódy vyučovania prírodovedných predmetov so zameraním na bádateľsky orientované vyučovanie.
OBSAH VZDELÁVACIEHO PROGRAMU
Vzdelávací program obsahuje učebné texty a vzdelávacie videá, ktoré ich dopĺňajú. Na overenie zvládnutia vzdelávacieho programu musí účastník vypracovať 3 dištančné úlohy.
Prírodovedná gramotnosť
Bádanie
Tvorba úloh
Didaktické testy
Typy úloh
Taxonómia vzdelávacích cieľov
Medzinárodné merania v oblasti prírodovednej gramotnosti
Prepojenie obsahu a kompetencií v prírodovedných predmetoch
PRE KOHO INOVAČNÉ VZDELÁVANIE ODPORÚČAME
Pre pedagogických a odborných zamestnancov 2. stupňa základných škôl.
SÚČASŤOU CENY JE
Vzdelávací program prebieha dištančnou formou. Pre jeho úspešné ukončenie je potrebné absolvovať test s úspešnosťou min. 80 %, vypracovať a odoslať na kontrolu dištančné úlohy a absolvovať záverečnú prezentáciu pred trojčlennou komisiou. Po jeho úspešnom ukončení máte možnosť priznania príplatku za profesijný rozvoj vo výške 3% tarifného platu.
Za účelom vydania osvedčenia o inovačnom vzdelávaní a vyhotovovania protokolu o záverečnej prezentácii spracovávame o vzdelávanej osobe nasledujúce osobné údaje: titul, meno, priezvisko, rodné priezvisko, dátum narodenia, miesto narodenia, adresa trvalého alebo obdobného pobytu. Tieto údaje spracúvame za účelom riadneho splnenia zákonnej povinnosti, ktorá vyplýva zo zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ inštitúcie | základná škola, osemročné gymnáziá, stredná škola |
Typ produktu | inovačné vzdelávanie |
Určené pre | učiteľ 2. stupňa ZŠ, učiteľ SŠ, pedagogický asistent/vychovávateľ, špeciálny pedagóg/školský špeciálny pedagóg |
Trvanie | 50 hodín |
Ďalšie informácie
Typ inštitúcie | základná škola, osemročné gymnáziá, stredná škola |
Typ produktu | inovačné vzdelávanie |
Určené pre | učiteľ 2. stupňa ZŠ, učiteľ SŠ, pedagogický asistent/vychovávateľ, špeciálny pedagóg/školský špeciálny pedagóg |
Trvanie | 50 hodín |