ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-769-7
PORUCHY UČENIA U ŽIAKOV NA 1. A 2. STUPNI ZŠ
WEBINÁRTeoretické informácie a pracovné listy na vzdelávanie žiakov so špecifickými poruchami učenia a správania na základnej škole.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
83,00 €
ks
Popis
• Dôležité teoretické informácie o špecifických vývinových poruchách o poruchách
pozornosti a hyperaktivite, ADHD a ADD...
• Inšpiratívne pracovné listy rozdelené podľa špecifických porúch učenia pre žiakov
na 1. a 2. stupni ZŠ na hodiny slovenského jazyka a matematiky.
• Osvedčené návody a postupy, ako správne pracovať s deťmi so špecifickými
poruchami učenia v bežnej triede aj v špeciálnej triede v ZŠ.
• Odpovede odborníkov a možnosti riešenia konkrétnych problémov z učiteľskej praxe. • pracovné listy využiteľné aj na hodinách cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk).
• Odpovede odborníkov a možnosti riešenia konkrétnych problémov z učiteľskej praxe. • pracovné listy využiteľné aj na hodinách cudzích jazykov (anglický a nemecký jazyk).
V publikácii nájdete teoretické informácie a praktické pracovné listy s metodickými pokynmi pre pedagógov na prácu so žiakmi so špecifickými poruchami učenia. Je venovaná najmä pedagógom na 1. stupni a na 2. stupni ZŠ, ktorý sa venujú výchovno-vzdelávacieho procesu u žiakov so špecifickými poruchami učenia a poruchou pozornosti. Knihu odporúčame špeciálnym pedagógom, školským špeciálnym psychológom a asistentom učiteľa ako odborný podporný materiál a bohatý zdroj inšpirácie pre prácu so žiakmi so špecifickými poruchami učenia v ZŠ.
Publikácia Poruchy učenia u žiakov na 1. a 2. stupni ZŠ obsahuje teoretické informácie o dyslexii, dysortografii, dysgrafii, dyskalkúlii, poruche pozornosti, hyperaktivite. Dôležitou súčasťou publikácie sú ilustrované pracovné listy pre žiakov na 1. a 2. stupni ZŠ, ktoré sú vhodným učebným materiálom aj pre žiakov špeciálnych škôl, pre školský klub detí, na domácu prípravu na vyučovanie, alebo na opakovanie učiva.
Každý samostatný súbor pracovných listov obsahuje:
• metodické pokyny pre pedagógov,
• odporúčanie na upevňovanie učiva pre 1. – 9. ročník ZŠ,
• úroveň náročnosti úloh v štyroch úrovniach.
• metodické pokyny pre pedagógov,
• odporúčanie na upevňovanie učiva pre 1. – 9. ročník ZŠ,
• úroveň náročnosti úloh v štyroch úrovniach.
ODBORNÁ GARANCIA
Editori:
Mgr. Magdaléna Labudová, špeciálna pedagogička, Bratislava
PaedDr. Dana Kovárová, riaditeľka CPPPaP Malacky
Autori:
Mgr. Libuša Bednáriková
Mgr. Viktória Hlinková
Mgr. Eva Jalakšová
PaedDr. Dana Kovárová
Mgr. Kvetoslava Kozárová
PhDr. Daniela Kösegiová
Mgr. Janka Králiková
Mgr. Alena Kurtulíková
Mgr. Magdaléna Labudová
prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
Mgr. Petronela Markovicsová
Mgr. Mária Mydlová
Mgr. Jana Pečarková
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
PaedDr. Silvia Stanová
Mgr. Jarmila Strechová
Mgr. Tatiana Šišoláková
Mgr. Janka Zajacová
Mgr. Martina Zubáková, PhD.
Mgr. Viktória Hlinková
Mgr. Eva Jalakšová
PaedDr. Dana Kovárová
Mgr. Kvetoslava Kozárová
PhDr. Daniela Kösegiová
Mgr. Janka Králiková
Mgr. Alena Kurtulíková
Mgr. Magdaléna Labudová
prof. PhDr. Viktor Lechta, PhD.
Mgr. Petronela Markovicsová
Mgr. Mária Mydlová
Mgr. Jana Pečarková
PaedDr. Monika Reiterová, PhD.
PaedDr. Silvia Stanová
Mgr. Jarmila Strechová
Mgr. Tatiana Šišoláková
Mgr. Janka Zajacová
Mgr. Martina Zubáková, PhD.
OBSAH
CHARAKTERISTIKA A PREJAVY ŠPECIFICKÝCH PORÚCH UČENIA
A NARUŠENÁ KOMUNIKAČNÁ SCHOPNOSŤ
A 1 Dôležité informácie o narušenej komunikačnej schopnosti
A 1.1 Komunikácia, narušená komunikácia, narušená komunikačná schopnosť
A 2 Problematika v praxi a jej riešenie
A 2.1 Aké sú kľúčové schopnosti učiteľa na prácu s deťmi so špecifickými poruchami učenia pozornosti?
A 2.2 Zásady pri hodnotení žiakov s vývinovými poruchami učenia
A NARUŠENÁ KOMUNIKAČNÁ SCHOPNOSŤ
A 1 Dôležité informácie o narušenej komunikačnej schopnosti
A 1.1 Komunikácia, narušená komunikácia, narušená komunikačná schopnosť
A 2 Problematika v praxi a jej riešenie
A 2.1 Aké sú kľúčové schopnosti učiteľa na prácu s deťmi so špecifickými poruchami učenia pozornosti?
A 2.2 Zásady pri hodnotení žiakov s vývinovými poruchami učenia
B DYSLEXIA
B 1 Dôležité informácie o dyslexii
B 1.1 Čo vieme v súčasnosti o dyslexii
B 1.2 Stratégie učenia detí s poruchami učenia
B 2 Nápady a pracovné listy — slovenský jazyk a literatúra
B 2.1 Rozvoj reči
B 2.2 Slabiky a hlásky
B 2.2.1 Rozvoj fonologického uvedomovania
B 2.2.2 Postup pri nácviku čítania slov s písmenami s b — d
B 2.3 Nácvik čítania
B 2.3.1 Technika čítania
B 2.4 Čítanie s porozumením
B 2.4.1 Rozvoj čítania s porozumením
B 3 Nápady a pracovné listy — anglický jazyk
B 3.1 Slovná zásoba
B 3.1.1 Základná slovná zásoba — téma: V škole
B 3.2 Komunikácia a tvorba viet
B 3.2.1 Oznamovacie a opytovacie vety — téma: V škole
B 4 Nápady a pracovné listy — nemecký jazyk
B 4.1 Slovná zásoba
B 4.1.1 Farby
B 4.2 Komunikácia a tvorba viet
B 4.2.1 Kto si ty?
B 1 Dôležité informácie o dyslexii
B 1.1 Čo vieme v súčasnosti o dyslexii
B 1.2 Stratégie učenia detí s poruchami učenia
B 2 Nápady a pracovné listy — slovenský jazyk a literatúra
B 2.1 Rozvoj reči
B 2.2 Slabiky a hlásky
B 2.2.1 Rozvoj fonologického uvedomovania
B 2.2.2 Postup pri nácviku čítania slov s písmenami s b — d
B 2.3 Nácvik čítania
B 2.3.1 Technika čítania
B 2.4 Čítanie s porozumením
B 2.4.1 Rozvoj čítania s porozumením
B 3 Nápady a pracovné listy — anglický jazyk
B 3.1 Slovná zásoba
B 3.1.1 Základná slovná zásoba — téma: V škole
B 3.2 Komunikácia a tvorba viet
B 3.2.1 Oznamovacie a opytovacie vety — téma: V škole
B 4 Nápady a pracovné listy — nemecký jazyk
B 4.1 Slovná zásoba
B 4.1.1 Farby
B 4.2 Komunikácia a tvorba viet
B 4.2.1 Kto si ty?
C DYSORTOGRAFIA
C 1 Dôležité informácie o dysortografii
C 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysortografiou?
C 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysortografiou
C 1.3 Prejavy dysortografie v škole
C 2 Nápady a pracovné listy
C 2.1 Sluchové vnímanie
C 2.1.1 Diferenciácia samohlások
C 2.2 Hláskoslovie
C 2.2.1 Rozdelenie hlások — samohlásky, spoluhlásky, dvojhlásky
C 2.3 Lexikológia
C 2.3.1 Tvorenie slov predponami
C 2.4 Morfológia
C 2.4.1 Podstatné mená
C 2.4.2 Vlastné podstatné mená
C 2.5 Syntax
C 2.5.1 Základné vetné členy
C 2.6 Sloh
C 2.6.1 Slohové cvičenia (tvorenie krátkych textov)
C 1 Dôležité informácie o dysortografii
C 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysortografiou?
C 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysortografiou
C 1.3 Prejavy dysortografie v škole
C 2 Nápady a pracovné listy
C 2.1 Sluchové vnímanie
C 2.1.1 Diferenciácia samohlások
C 2.2 Hláskoslovie
C 2.2.1 Rozdelenie hlások — samohlásky, spoluhlásky, dvojhlásky
C 2.3 Lexikológia
C 2.3.1 Tvorenie slov predponami
C 2.4 Morfológia
C 2.4.1 Podstatné mená
C 2.4.2 Vlastné podstatné mená
C 2.5 Syntax
C 2.5.1 Základné vetné členy
C 2.6 Sloh
C 2.6.1 Slohové cvičenia (tvorenie krátkych textov)
D DYSGRAFIA
D 1 Dôležité informácie o dysgrafii
D 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysgrafiou?
D 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysgrafiou
D 1.3 Uplatnenie odporúčaní v školskej praxi
D 1 Dôležité informácie o dysgrafii
D 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dysgrafiou?
D 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dysgrafiou
D 1.3 Uplatnenie odporúčaní v školskej praxi
D 2 Nápady a pracovné listy
D 2.1 Zrakové vnímanie
D 2.1.1 Figúra a pozadie
D 2.2 Sluchové vnímanie
D 2.2.1 Sluchová analýza a syntéza slova
D 2.2.2 Dodržiavanie hraníc slov
D 2.3 Tvary písmen
D 2.3.1 Utvrdzovanie tvarov písmen a spojení medzi nimi
D 2.3.2 Postup pri nácviku rozlišovania hlások „m“ a „n“ v písomnom prejave
D 2.1 Zrakové vnímanie
D 2.1.1 Figúra a pozadie
D 2.2 Sluchové vnímanie
D 2.2.1 Sluchová analýza a syntéza slova
D 2.2.2 Dodržiavanie hraníc slov
D 2.3 Tvary písmen
D 2.3.1 Utvrdzovanie tvarov písmen a spojení medzi nimi
D 2.3.2 Postup pri nácviku rozlišovania hlások „m“ a „n“ v písomnom prejave
E DYSKALKÚLIA
E 1 Dôležité informácie o dyskalkúlii
E 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dyskalkúliou?
E 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dyskalkúliou
E 2 Nápady a pracovné listy
E 2.1 Zrakové schopnosti
E 2.1.1 Smerová a priestorová orientácia
E 2.1.2 Súmernosti
E 2.2 Čísla, počtové výkony
E 2.2.1 Párne a nepárne čísla
E 2.2.2 Rímske číslice
E 2.3 Vzťahy, funkcie, grafy
E 2.3.1 Percentá
E 2.4 Geometria
E 2.4.1 Hranoly
E 2.4.2 Ihlan
E 2.5 Kombinatorika, pravdepodobnosť, štatistika
E 2.5.1 Kombinatorika
E 2.6 Logika, dôvodenie, dôkazy
E 2.6.1 Postreh a logika
E 1 Dôležité informácie o dyskalkúlii
E 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s dyskalkúliou?
E 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s dyskalkúliou
E 2 Nápady a pracovné listy
E 2.1 Zrakové schopnosti
E 2.1.1 Smerová a priestorová orientácia
E 2.1.2 Súmernosti
E 2.2 Čísla, počtové výkony
E 2.2.1 Párne a nepárne čísla
E 2.2.2 Rímske číslice
E 2.3 Vzťahy, funkcie, grafy
E 2.3.1 Percentá
E 2.4 Geometria
E 2.4.1 Hranoly
E 2.4.2 Ihlan
E 2.5 Kombinatorika, pravdepodobnosť, štatistika
E 2.5.1 Kombinatorika
E 2.6 Logika, dôvodenie, dôkazy
E 2.6.1 Postreh a logika
F PORUCHA POZORNOSTI A HYPERAKTIVITA
F 1 Dôležité informácie o poruche pozornosti a hyperaktivite
F 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s poruchou pozornosti, hyperaktivitou?
F 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s poruchou pozornosti a hyperaktivitou
F 2 Nápady a pracovné listy
F 2.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.1.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.2 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.2.1 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.3 Cvičenia na koncentráciu
F 2.3.1 Cvičenia na koncentráciu
F 2.4 Čo už viem
F 2.4.1 Čo už viem o podstatných menách
F 1 Dôležité informácie o poruche pozornosti a hyperaktivite
F 1.1 Ako rozoznám, že mám v triede dieťa s poruchou pozornosti, hyperaktivitou?
F 1.2 Ako postupovať pri práci s deťmi s poruchou pozornosti a hyperaktivitou
F 2 Nápady a pracovné listy
F 2.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.1.1 Hry na podporu pozornosti
F 2.2 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.2.1 Sústredenie pred samostatnou prácou
F 2.3 Cvičenia na koncentráciu
F 2.3.1 Cvičenia na koncentráciu
F 2.4 Čo už viem
F 2.4.1 Čo už viem o podstatných menách
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Periodicita | aktualizácie min. 4x ročne |
Typ produktu | publikácia s aktualizáciami |
Určené pre | riaditeľov základných škôl, učiteľov, špeciálnych pedagógov, psychológov, asistentov učiteľov, odborných zamestnancov CPPPaP |
Počet strán | 350 |
Formát | A4 |