ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-776-5
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA V MATERSKEJ ŠKOLE
Ako získať informácie o napredovaní dieťaťa a spätnú väzbu k svojmu pedagogickému pôsobeniu.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
Pedagogická diagnostika vytvára pedagógom príležitosť na spoznávanie dieťaťa a poskytuje im spätnú väzbu k ich pedagogickému pôsobeniu. Publikácia približuje pedagógom materských škôl teóriu a možné spôsoby realizácie pedagogickej diagnostiky s obohatením o námety z praxe. Naša publikácia by mala byť nápomocná učiteľkám materských škôl pri hľadaní vlastného efektívneho spôsobu realizácie pedagogickej diagnostiky.
Kniha ponúka príležitosť pre rozvoj pedagogických kompetencií v oblasti evaluácie a diagnostikovania detí predškolského veku, posudzovania individuálnych prejavov dieťaťa, či školskej pripravenosti vo všetkých oblastiach rozvoja dieťaťa.
Rešpektuje limity pedagógov v materských školách a orientuje sa na ponuku možnej realizácie diagnostického procesu v ich podmienkach materskej školy.
Výhody:
- Publikácia poskytuje prehľad o možnostiach realizácie pedagogickej diagnostiky.
- Podáva teoretický vstup do danej témy.
- Uvádza praktické nástroje na realizáciu diagnostikovania v praxi materskej školy, potrebné pre individualizáciu v pedagogickej praxi.
ODBORNÁ GARANCIA
Autorka: PaedDr. Mgr. Jitka Jackulíková
OBSAH
Úvod
1. Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy
1.1 Vymedzenie pojmov pedagogická diagnostika, diagnóza, evalvácia
1.2 Druhy a typy pedagogickej diagnostiky
2. Realizácia pedagogickej diagnostiky v materskej škole
2.1 Proces diagnostikovania v materskej škole
2.1.1 Plánovanie diagnostikovania
2.1.2 Ako realizovať pedagogickú diagnostiku
2.1.3 Diagnostický záznam
2.1.4 Portfólio
2.1.5 Diagnostický proces
2.1.6 Zásady v pedagogickej diagnostike
2.1.7 Metodologické pravidlá diagnostikovania
2.2 Kedy? Časová dotácia pedagogickej diagnostiky
2.3 Testy a techniky pedagogickej diagnostiky
2.3.1 Vyplnené záznamové hárky - príklad
2.3.2 Jednoduchý záznamový dvojhárok
3. Spolupráca materskej školy a rodiny pri pedagogickej diagnostike dieťaťa
3.1 Rodina ako zdroj informácií o dieťati
3.2 Typy rodičov v spolupráci s materskou školou
3.3 Anamnéza dieťaťa zo strany rodičov
3.4 Formy spolupráce rodiny a školy
3.4.1 Dotazník pre rodičov - ukážka
4. Metódy pedagogickej diagnostiky pre prax v materskej škole
4.1 Pozorovanie
4.1.1 Typy pozorovania
4.1.2 Spracovanie záznamov z pozorovania
4.1.2.1 Oregonská pozorovacia schéma
4.2 Test
4.2.1 Didaktické testy
4.2.2 Testy používané v praxi materskej školy
4.3 Dotazník
4.3.1 Charakteristika dotazníka ako diagnostickej metódy
4.3.2 Tvorba dotazníka
4.3.3 Typy dotazníkov
4.4 Rozhovor
4.4.1 Rozhovor ako diagnostická metóda
4.4.2 Typy a formy diagnostického rozhovoru
4.4.3 Fázy rozhovoru
4.4.4 Zásady a špecifiká diagnostickej metódy rozhovoru
4.5 Anamnéza
4.5.1 Anamnéza ako diagnostická metóda v praxi učiteľky MŠ
4.5.2 Typy anamnézy
4.5.3 Prínos anamnézy
5. Oblasti pedagogickej diagnostiky
5.1 Obsah pedagogickej diagnostiky
5.2 Diagnostika predpokladov školskej úspešnosti
5.2.1 Školská zrelosť, školská spôsobilosť
5.2.2 Začiatok povinnej školskej dochádzky
5.2.3 Diagnostika školskej zrelosti
5.2.4 Testy používané v praxi na diagnostiku školskej zrelosti a pripravenosti
5.2.4.1 Pozorovací zošit PŠS
5.3 Diagnostika detskej kresby
5.3.1 Kresba ako nástroj poznávania dieťaťa
5.3.2 Vývin kresby
5.3.3 Charakteristické znaky detskej kresby významné pre diagnostiku
5.3.4 Nápadné znaky v detskej kresbe
5.3.5 Detská kresba v diagnostickom procese
5.3.5.1 Kresbový test školskej spôsobilosti
5.4 Hra ako diagnostická situácia
5.4.1 Hra v interakcii dospelý – dieťa
5.4.2 Prejavy dieťaťa v hre
5.4.3 Pozorovanie interakcie dospelý – dieťa
5.4.4 Hra a učenie
5.4.5 Úloha spätnej väzby v hre dieťaťa a dospelého
Záver
Použitá literatúra
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 116 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 116 |
Formát | A5 |