RESQL Aplikácia

Obchodné a platobné podmienky pre aplikáciu RESQL


Objednávanie služieb na našich internetových stránkach www.raabe.sk možno uskutočniť za podmienok uvedených:

  • vo všeobecných obchodných a platobných podmienkach a
  • v obchodných a platobných podmienkach platných pre jednotlivé typy produktov a služieb, ktoré sú vypracované v súlade so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami, akými sú aj tieto podmienky ohľadne aplikácie RESQL

 

 I. OBJEDNÁVKA

1. Objednávateľ objednáva aplikáciu predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.raabe.sk formou objednávky cez e-shop. Predávajúci je Dr. Josef Raabe Slovensko, s.r.o., so sídlom Heydukova 12-14, 811 08 Bratislava, IČO: 35 908 718, DIČ: 2021907492, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III,  oddiel: Sro, vl. č. 33936/B, adresa elektronickej pošty: raabe@raabe.sk, tel. č. 02/31 66 18 50  (ďalej len „predávajúci“). Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú; ak je objednávateľom spotrebiteľ, ide pre účely príslušnej právnej úpravy na úseku ochrany spotrebiteľa o „objednávku s povinnosťou platby“. Objednávateľ svojou objednávkou tiež potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami ako aj s obchodnými a platobnými podmienkami platnými pre jednotlivé typy produktov a služieb predávajúceho.

 

2. Pri každej objednávke musí objednávateľ uviesť údaje vyžadovaní príslušným objednávkovým formulárom; najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; a právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, dátum vystavenia objednávky.

 

3. Predávajúci spracúva osobné údaje objednávateľa ako prevádzkovateľ internetového systému www.raabe.sk v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov, GDPR) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Objednávateľ dobrovoľne poskytuje predávajúcemu osobné údaje v rozsahu podľa príslušného objednávkového formulára, najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno, priezvisko, e-mail, fakturačná adresa, doručovacia adresa, telefónne číslo za účelom vykonania platnej objednávky a uzavretie zmluvy s predávajúcim, plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania elektronickej objednávky, realizácie objednávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej komunikácii medzi predávajúcim a objednávateľom. Pre tento účel je poskytovanie osobných údajov úplne dobrovoľné, ale je nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej následnú správu. Bez týchto údajov by predávajúci nebol schopný zmluvu s objednávateľom uzavrieť a plniť z nej vyplývajúce povinnosti a práva. Viac informácií o ochrane osobných údajov nájdete tu: https://www.raabe.sk/ochrana-osobnych-udajov.

4. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho. Objednávateľ obdrží po zaevidovaní objednávky od predávajúceho potvrdzujúci email o zaevidovaní objednávky. Od tohto momentu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim a objednávateľom.


5. V prípade, ak objednávateľ po obdržaní potvrdzujúceho emailu zo strany predávajúceho chce objednávku zmeniť, doplniť alebo zrušiť, môže tak urobiť do 24 hodín po obdržaní potvrdzujúceho emailu a to e-mailom na 
abo@raabe.sk alebo telefonicky na čísle 02/32 66 18 50.

 

6. Objednávateľ je povinný pred vykonaním objednávky overiť, či technické vybavenie a internetové pripojenie na zariadeniach určených na využitie služieb umožňuje využitie služieb. Neskoršiu reklamáciu objednávateľa z uvedeného dôvodu má právo predávajúci zamietnuť.

7. Pre úplnosť, vzhľadom na povahu služieb podľa týchto obchodných a platobných podmienok sú tieto určené školám a ich zriaďovateľom, a teda nie spotrebiteľom. Predávajúci formálne umožňuje ich zakúpenie aj fyzickej osobe (spotrebiteľovi), hoci v praktickej rovine je zakúpenie služieb fyzickou osobou (spotrebiteľom) zrejme vylúčené. Každopádne, úprava podľa týchto obchodných a platobných podmienok zohľadňuje aj teoretickú eventualitu, že by objednávateľom služieb bol spotrebiteľ. Na objednávateľa, ktorý je školou alebo zriaďovateľom škôl alebo inou právnickou osobou sa však ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa, najmä jeho práv, neuplatňujú. 

II. SLUŽBY

1. Službami sú pre účely týchto obchodných a platobných podmienok služby súvisiace s aplikáciou pre žiakov a nástrojom pre pedagógov podporujúcim prevenciu a riešenie problémov so šikanovaním a násilím na školách pod obchodným názvom RESQL, najmä RESQL aplikácia pre žiakov (ďalej len „aplikácia“) a webové rozhranie pre učiteľov (ďalej len „webové rozhranie“; aplikácia a webové rozhranie spolu len „systém RESQL“), návod ako systém RESQL používať dostupný vo webovom rozhraní, a v závislosti od toho, ako je uvedené v rámci ponuky týkajúcej sa jednotlivého cenového balíka (ďalej len „ponuka“), aj najmä (i) podpora marketingovými materiálmi na škole (letáky, plagáty) poskytnutými elektronicky, ak z ponuky nevyplýva inak, (ii) poskytnutie aktualizačného  vzdelávania špecifikovaného v ponuke, pričom ak z ponuky nevyplýva inak, vzdelávanie sa poskytuje na jedno konto jednej osobe, ktorej je možné vydať osvedčenie o jeho absolvovaní, (iii) poskytnutie inovačného vzdelávania špecifikovaného v ponuke, pričom ak z ponuky nevyplýva inak, vzdelávanie sa poskytuje na jedno konto jednej osobe, ktorej je možné vydať osvedčenie o jeho absolvovaní (vzdelávanie podľa (ii) a (iii) ďalej aj „vzdelávanie“), (iv) poskytnutie tlačenej brožúry špecifikovanej v ponuke, (v) školenie vybraného zamestnanca v programe DRUHÝ KROK (Výchovno-preventívny program rozvoja multikultúrnej tolerancie žiakov proti násiliu v školách) (ďalej len „školenie DK“), (vi) technická podpora prostredníctvom telefónnej linky zákazníckeho oddelenia predávajúceho v bežných pracovných hodinách telefónnej linky zákazníckeho oddelenia, (viii) reporting údajov získaných prostredníctvom systému RESQL v periodicite a formáte určenom predávajúcim (ďalej spolu len „služby“ a to aj ak dotknuté plnenia nie sú službami v právnom slova zmysle). Služby, ktoré majú priebežnú resp. opakujúcu sa povahu, t.j. služby systému RESQL, technická podpora, reporting údajov, sa poskytujú po dobu jedného roka, ak vo vzťahu k systému RESQL z licenčných podmienok (viď nižšie) nevyplýva inak (ďalej len „doba poskytovania služieb“). Aplikácia v spojitosti s webovým rozhraním umožňuje hlásiť informácie a manažovať ohlásené informácie a tak zabezpečovať prevenciu a riešenie problémov so šikanovaním a násilím na školách. Aplikácia je kompatibilná s najpoužívanejšími operačnými systémami vrátane iOS a Android. Webové rozhranie je používateľné prostredníctvom štandardných internetových prehliadačov.  

2. Systém RESQL je licencovaným softvérovým produktom tretej strany, na ktorého používanie sa uplatnia licenčné a iné podmienky príslušnej tretej strany, ktorá je nositeľom práv k dotknutým softvérovým produktom (ďalej len „licenčné podmienky“), s ktorými objednávateľ, resp. príslušná osoba odvodzujúca svoje právo na používanie systému RESQL od objednávateľa (najmä žiak, učiteľ) vyjadrí svoj súhlas v rámci inštalácie aplikácie a vytvorenia konta v nej, resp. inštalácie webového rozhrania a vytvorenia konta v ňom. Poskytovateľom licencie v zmysle príslušných licenčných podmienok je priamo tretia strana, ktorá je nositeľom práv k dotknutým softvérovým produktom; odplata za licenciu v zmysle licenčných podmienok je na základe osobitnej dohody predávajúceho a príslušnej tretej osoby zahrnutá v cene za služby.

3. Vzdelávanie je produktom predávajúceho dostupným prostredníctvom platformy predávajúceho raabeakademia.sk, na použitie platformy a plnenia v rámci vzdelávania sa uplatnia príslušné osobitné podmienky predávajúceho; odplata za vzdelávanie je však zahrnutá v cene za služby.

4. Školenie DK je plnením tretej strany a poskytuje sa za podmienok podľa týchto obchodných a platobných podmienok a podmienok príslušnej tretej strany; odplata za toto plnenie je na základe osobitnej dohody predávajúceho a príslušnej tretej osoby zahrnutá v cene za služby.

III. DODANIE SLUŽIEB

1. Služby zodpovedajúce systému RESQL budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby vo forme zaslania kódu na prihlásenie sa do webového rozhrania; aplikácia je voľne (bezodplatne) dostupná v obchodoch s aplikáciami („app store“) a spáruje sa s príslušným webovým rozhraním prostredníctvom kódu.    


2. Služby zodpovedajúce vzdelávaniu budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby sprístupnením prostredníctvom platformy predávajúceho raabeakademia.sk.

 

3. Služby zodpovedajúce školeniu DK budú dodané v rámci doby poskytovania služieb, podľa možností (najmä termínov školení) príslušnej tretej strany.

 

4. Služby zodpovedajúce podpore marketingovými materiálmi budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby, najmä vo forme ich zaslania na určený e-mail.

 

5. Služby zodpovedajúce technickej podpore a reportingu údajov budú dodávané priebežne počas doby poskytovania služieb, ako vyplýva z ich povahy a týchto obchodných a platobných podmienok.

IV. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

1. Cena služieb je uvedená v ponuke na stránke www.raabe.sk pri príslušnom balíku služieb. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien služieb, to sa však netýka už objednaných služieb. Platná cena služby bude vždy uvedená pri konkrétnom balíku služieb na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi, ktorá má vždy prednosť pred cenami zverejnenými na www.raabe.sk,  pokiaľ je to pre objednávateľa výhodnejšie v súlade s podmienkami špeciálnej marketingovej akcie. Predávajúci si v súvislosti s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie v rámci uzavretia zmluvy neúčtuje žiadne ďalšie sumy odlišné od tých, ktoré sú uvedené pri konkrétnom balíku služieb na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej objednávateľovi.


2. Objednávateľ uhrádza platbu bankovým prevodom priamo pri kúpe služieb cez e-shop.


3. Ceny služieb sú na 
www.raabe.sk uvádzané vrátane DPH, ak z konkrétnej formulácie nevyplýva inak.

V. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

1. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy vo forme stornovania objednávky bez poplatku, a to do 24 hodín po jej potvrdení, oznámením predávajúcemu; to neplatí, ak už došlo k zaslaniu kódu do webového rozhrania objednávateľovi. Objednávku je možné stornovať výlučne písomnou formou (e-mailom). Vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy nájdete TU


2. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak pri poskytovaní služieb došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.

3. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak zo strany objednávateľa došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani v primeranej dodatočnej lehote.

4. Za podstatné porušenie zmluvy sa považuje také porušenie, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je podstatné.

 

5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:

 

Ak je objednávateľ fyzická osoba, ktorá je podľa príslušnej právnej úpravy spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ“) a ak nevyplýva inak z príslušnej právnej úpravy v nadväznosti na povahu služieb, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informujte predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom) na adresu predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu predávajúceho. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný TU a ktorý mu predávajúci zaslal spolu s potvrdzujúcim e-mailom o zaevidovaní objednávky.

 

Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

 

Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti všetky platby, ktoré v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil spotrebiteľ, najmä cenu.

 

Ak spotrebiteľ požiadal o začatie poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť predávajúcemu cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.

Platba bude spotrebiteľovi vrátená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Úhrada platby podľa vyššie uvedeného bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za službu a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

VI. REKLAMÁCIE

1. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča objednávateľovi telefonicky alebo e-mailom oznámiť predávajúcemu, že daná služba vykazovala vadu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí objednávateľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.

 

2. Práva objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, vyplývajúce z príslušnej právnej úpravy, nie sú dotknuté.

VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY

1. Predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy a týchto obchodných a platobných podmienok. Predávajúci neposkytuje záruku podľa prísnejších zásad, ako vyplývajú z príslušnej právnej úpravy, ani plnenia spotrebiteľovi nad rámec poskytnutia služby.

 

2. Predávajúci v zmysle príslušnej právnej úpravy poučuje objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, že spotrebiteľ má v prípade vád služby v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku týchto obchodných a platobných podmienok nároky z takýchto vád vyplývajúce podľa príslušnej právnej úpravy (viď predchádzajúci bod).

 

3. Ak objednávateľ nie je zároveň spotrebiteľom, predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy len v rozsahu, v akom sa od ustanovení vyžadujúcich zodpovednosť predávajúceho nemožno odchýliť dohodou.

 

4. Predávajúci nie je zaviazaný dodržiavať osobitný kódex správania.

VIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)

1. Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom, má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na abo@raabe.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“) podľa príslušnej právnej úpravy. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa príslušnej právnej úpravy. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa príslušnej právnej úpravy.


2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na 
http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm


3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.

IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

1. Objednávateľ prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami a týmito obchodnými a platobnými podmienkami a že s nimi súhlasí.

2. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá objednávateľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto obchodné a platobné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a objednávateľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka okrem prípadov, ak objednávateľom je spotrebiteľ v zmysle príslušných platných predpisov, kedy sa riadia príslušnými právnymi predpismi platnými pre tento prípad.

3. Predávajúci a objednávateľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.

4. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných a platobných podmienok. Takáto zmena sa však nedotýka vzťahov už založených podľa týchto obchodných a platobných podmienok v znení účinnom v čase založenia vzťahu podľa týchto obchodných a platobných podmienok.