RESQL Aplikácia
Obchodné a platobné podmienky pre aplikáciu RESQL
Objednávanie služieb na našich internetových stránkach www.raabe.sk možno
uskutočniť za podmienok uvedených:
- vo všeobecných obchodných
a platobných podmienkach a
- v
obchodných a platobných podmienkach platných pre jednotlivé typy produktov
a služieb, ktoré sú vypracované v súlade so všeobecnými obchodnými a
platobnými podmienkami, akými sú aj tieto podmienky ohľadne aplikácie RESQL
I. OBJEDNÁVKA
1. Objednávateľ objednáva aplikáciu predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.raabe.sk formou objednávky cez e-shop. Predávajúci je Dr. Josef Raabe
Slovensko, s.r.o., so sídlom Heydukova 12-14, 811 08 Bratislava, IČO:
35 908 718, DIČ: 2021907492, zapísaná v Obchodnom registri Mestského
súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vl. č.
33936/B, adresa elektronickej pošty: raabe@raabe.sk, tel. č. 02/31 66 18 50 (ďalej len
„predávajúci“). Takto vykonaná
objednávka sa považuje za záväznú; ak je objednávateľom spotrebiteľ, ide pre
účely príslušnej právnej úpravy na úseku ochrany spotrebiteľa o „objednávku
s povinnosťou platby“. Objednávateľ svojou objednávkou tiež potvrdzuje, že
sa oboznámil a súhlasí so všeobecnými obchodnými a platobnými podmienkami ako
aj s obchodnými a platobnými podmienkami platnými pre jednotlivé typy produktov
a služieb predávajúceho.
2. Pri každej objednávke musí
objednávateľ uviesť údaje vyžadovaní príslušným objednávkovým formulárom;
najmä, podľa tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno
a priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; a právnická
osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov služby, dátum vystavenia objednávky.
3. Predávajúci spracúva osobné
údaje objednávateľa ako prevádzkovateľ internetového systému www.raabe.sk v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady EÚ 2016/679 z 27.
apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a o voľnom
pohybe týchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie
o ochrane osobných údajov, GDPR) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o
ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov. Objednávateľ dobrovoľne poskytuje predávajúcemu osobné
údaje v rozsahu podľa príslušného objednávkového formulára, najmä, podľa
tohto, ako je uvedené v príslušnom objednávkovom formulári, meno,
priezvisko, e-mail, fakturačná adresa, doručovacia adresa, telefónne číslo za
účelom vykonania platnej objednávky a uzavretie zmluvy s predávajúcim, plnenia
a dodatočného potvrdenia podmienok zmluvy, za účelom spracovania elektronickej
objednávky, realizácie objednávky, zúčtovania platieb a k nevyhnutnej
komunikácii medzi predávajúcim a objednávateľom. Pre tento účel je poskytovanie
osobných údajov úplne dobrovoľné, ale je nevyhnutné na uzavretie zmluvy a jej
následnú správu. Bez týchto údajov by predávajúci nebol schopný zmluvu s
objednávateľom uzavrieť a plniť z nej vyplývajúce povinnosti a práva. Viac
informácií o ochrane osobných údajov nájdete tu: https://www.raabe.sk/ochrana-osobnych-udajov.
4. Po doručení objednávky bude táto
objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho. Objednávateľ obdrží po
zaevidovaní objednávky od predávajúceho potvrdzujúci email o zaevidovaní
objednávky. Od tohto momentu vzniká zmluvný vzťah medzi predávajúcim
a objednávateľom.
5. V prípade, ak objednávateľ po obdržaní potvrdzujúceho emailu zo strany
predávajúceho chce objednávku zmeniť, doplniť alebo zrušiť, môže tak urobiť do
24 hodín po obdržaní potvrdzujúceho emailu a to e-mailom na abo@raabe.sk alebo telefonicky na čísle 02/32 66 18 50.
6. Objednávateľ je povinný pred vykonaním objednávky overiť, či technické
vybavenie a internetové pripojenie na zariadeniach určených na využitie
služieb umožňuje využitie služieb. Neskoršiu reklamáciu objednávateľa
z uvedeného dôvodu má právo predávajúci zamietnuť.
7. Pre úplnosť, vzhľadom na povahu služieb podľa týchto obchodných
a platobných podmienok sú tieto určené školám a ich zriaďovateľom,
a teda nie spotrebiteľom. Predávajúci formálne umožňuje ich zakúpenie aj
fyzickej osobe (spotrebiteľovi), hoci v praktickej rovine je zakúpenie
služieb fyzickou osobou (spotrebiteľom) zrejme vylúčené. Každopádne, úprava
podľa týchto obchodných a platobných podmienok zohľadňuje aj teoretickú
eventualitu, že by objednávateľom služieb bol spotrebiteľ. Na objednávateľa,
ktorý je školou alebo zriaďovateľom škôl alebo inou právnickou osobou sa však
ustanovenia týkajúce sa spotrebiteľa, najmä jeho práv, neuplatňujú.
II. SLUŽBY
1. Službami sú pre účely týchto obchodných a platobných podmienok služby
súvisiace s aplikáciou pre žiakov a nástrojom pre pedagógov
podporujúcim prevenciu a riešenie problémov so šikanovaním a násilím
na školách pod obchodným názvom RESQL, najmä RESQL aplikácia pre žiakov (ďalej
len „aplikácia“) a webové rozhranie pre učiteľov (ďalej len „webové
rozhranie“; aplikácia a webové rozhranie spolu len „systém RESQL“),
návod ako systém RESQL používať dostupný vo webovom rozhraní,
a v závislosti od toho, ako je uvedené v rámci ponuky týkajúcej
sa jednotlivého cenového balíka (ďalej len „ponuka“), aj najmä (i)
podpora marketingovými materiálmi na škole (letáky, plagáty) poskytnutými
elektronicky, ak z ponuky nevyplýva inak, (ii) poskytnutie
aktualizačného vzdelávania
špecifikovaného v ponuke, pričom ak z ponuky nevyplýva inak,
vzdelávanie sa poskytuje na jedno konto jednej osobe, ktorej je možné vydať
osvedčenie o jeho absolvovaní, (iii) poskytnutie inovačného vzdelávania
špecifikovaného v ponuke, pričom ak z ponuky nevyplýva inak,
vzdelávanie sa poskytuje na jedno konto jednej osobe, ktorej je možné vydať
osvedčenie o jeho absolvovaní (vzdelávanie podľa (ii) a (iii) ďalej aj „vzdelávanie“),
(iv) poskytnutie tlačenej brožúry špecifikovanej v ponuke, (v) školenie
vybraného zamestnanca v programe DRUHÝ KROK (Výchovno-preventívny program
rozvoja multikultúrnej tolerancie žiakov proti násiliu v školách) (ďalej len „školenie
DK“), (vi) technická podpora prostredníctvom telefónnej linky zákazníckeho
oddelenia predávajúceho v bežných pracovných hodinách telefónnej linky
zákazníckeho oddelenia, (viii) reporting údajov získaných prostredníctvom
systému RESQL v periodicite a formáte určenom predávajúcim (ďalej
spolu len „služby“ a to aj ak dotknuté plnenia nie sú službami v právnom
slova zmysle). Služby, ktoré majú priebežnú resp. opakujúcu sa povahu, t.j.
služby systému RESQL, technická podpora, reporting údajov, sa poskytujú po dobu
jedného roka, ak vo vzťahu k systému RESQL z licenčných podmienok
(viď nižšie) nevyplýva inak (ďalej len „doba poskytovania služieb“). Aplikácia
v spojitosti s webovým rozhraním umožňuje hlásiť informácie a manažovať
ohlásené informácie a tak zabezpečovať prevenciu a riešenie problémov
so šikanovaním a násilím na školách. Aplikácia je kompatibilná
s najpoužívanejšími operačnými systémami vrátane iOS a Android.
Webové rozhranie je používateľné prostredníctvom štandardných internetových
prehliadačov.
2. Systém RESQL je licencovaným softvérovým produktom tretej strany, na
ktorého používanie sa uplatnia licenčné a iné podmienky príslušnej
tretej strany, ktorá je nositeľom práv k dotknutým softvérovým produktom
(ďalej len „licenčné podmienky“), s ktorými objednávateľ, resp.
príslušná osoba odvodzujúca svoje právo na používanie systému RESQL od
objednávateľa (najmä žiak, učiteľ) vyjadrí svoj súhlas v rámci inštalácie
aplikácie a vytvorenia konta v nej, resp. inštalácie webového
rozhrania a vytvorenia konta v ňom. Poskytovateľom licencie
v zmysle príslušných licenčných podmienok je priamo tretia strana, ktorá
je nositeľom práv k dotknutým softvérovým produktom; odplata za licenciu
v zmysle licenčných podmienok je na základe osobitnej dohody predávajúceho
a príslušnej tretej osoby zahrnutá v cene za služby.
3. Vzdelávanie je produktom predávajúceho dostupným prostredníctvom
platformy predávajúceho raabeakademia.sk, na použitie platformy a plnenia
v rámci vzdelávania sa uplatnia príslušné osobitné podmienky
predávajúceho; odplata za vzdelávanie je však zahrnutá v cene za služby.
4. Školenie DK je plnením tretej strany a poskytuje sa za podmienok
podľa týchto obchodných a platobných podmienok a podmienok príslušnej
tretej strany; odplata za toto plnenie je na základe osobitnej dohody
predávajúceho a príslušnej tretej osoby zahrnutá v cene za služby.
III. DODANIE SLUŽIEB
1. Služby zodpovedajúce systému RESQL
budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby vo forme zaslania kódu na
prihlásenie sa do webového rozhrania; aplikácia je voľne (bezodplatne) dostupná
v obchodoch s aplikáciami („app store“) a spáruje sa
s príslušným webovým rozhraním prostredníctvom kódu.
2. Služby zodpovedajúce vzdelávaniu budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za
služby sprístupnením prostredníctvom platformy predávajúceho raabeakademia.sk.
3. Služby zodpovedajúce školeniu DK budú
dodané v rámci doby poskytovania služieb, podľa možností (najmä termínov
školení) príslušnej tretej strany.
4. Služby zodpovedajúce podpore
marketingovými materiálmi budú dodané bezodkladne po uhradení ceny za služby,
najmä vo forme ich zaslania na určený e-mail.
5. Služby zodpovedajúce technickej
podpore a reportingu údajov budú dodávané priebežne počas doby poskytovania
služieb, ako vyplýva z ich povahy a týchto obchodných
a platobných podmienok.
IV. CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Cena služieb je uvedená v ponuke
na stránke www.raabe.sk pri príslušnom balíku služieb. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny cien
služieb, to sa však netýka už objednaných služieb. Platná cena služby bude vždy
uvedená pri konkrétnom balíku služieb na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej
objednávateľovi, ktorá má vždy prednosť pred cenami zverejnenými na www.raabe.sk, pokiaľ je to pre objednávateľa výhodnejšie v súlade s podmienkami
špeciálnej marketingovej akcie. Predávajúci si v súvislosti
s použitím prostriedkov diaľkovej komunikácie v rámci uzavretia
zmluvy neúčtuje žiadne ďalšie sumy odlišné od tých, ktoré sú uvedené pri
konkrétnom balíku služieb na stránke www.raabe.sk alebo v špeciálnej marketingovej akcii predávajúceho adresovanej
objednávateľovi.
2. Objednávateľ uhrádza platbu bankovým prevodom priamo pri kúpe služieb cez
e-shop.
3. Ceny služieb sú na www.raabe.sk uvádzané vrátane DPH, ak z konkrétnej formulácie nevyplýva inak.
V. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
1. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od
zmluvy vo forme stornovania objednávky bez poplatku, a to do 24 hodín po jej
potvrdení, oznámením predávajúcemu; to neplatí, ak už došlo k zaslaniu
kódu do webového rozhrania objednávateľovi. Objednávku je možné stornovať
výlučne písomnou formou (e-mailom).
2. Objednávateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak pri poskytovaní služieb
došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani
v primeranej dodatočnej lehote.
3. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy, ak zo strany objednávateľa
došlo k podstatnému porušeniu zmluvy, ku ktorého náprave nedošlo ani
v primeranej dodatočnej lehote.
4. Za podstatné porušenie zmluvy sa
považuje také porušenie, ak strana porušujúca zmluvu vedela v čase uzavretia
zmluvy alebo v tomto čase bolo rozumné predvídať s prihliadnutím na účel
zmluvy, ktorý vyplynul z jej obsahu alebo z okolností, za ktorých bola zmluva
uzavretá, že druhá strana nebude mať záujem na plnení povinností pri takom
porušení zmluvy. Pri pochybnostiach sa predpokladá, že porušenie zmluvy nie je
podstatné.
5. POUČENIE O UPLATNENÍ PRÁVA
SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY:
Ak je objednávateľ fyzická osoba, ktorá
je podľa príslušnej právnej úpravy spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ“) a ak nevyplýva inak
z príslušnej právnej úpravy v nadväznosti na povahu služieb, má právo
odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie
po 14 dňoch odo dňa uzavretia zmluvy. Pri uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy spotrebiteľ informujte predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od
zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo
e-mailom) na adresu predávajúceho alebo e-mailom na e-mailovú adresu
predávajúceho. Na tento účel môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár na
odstúpenie od zmluvy, ktorý je dostupný TU a ktorý mu predávajúci zaslal spolu s potvrdzujúcim e-mailom
o zaevidovaní objednávky.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je
zachovaná, ak spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od
zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti
všetky platby, ktoré v súvislosti s uzavretím zmluvy uhradil spotrebiteľ, najmä
cenu.
Ak spotrebiteľ požiadal o začatie
poskytovania služby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy, má povinnosť uhradiť predávajúcemu
cenu za skutočne poskytnuté plnenia do dňa, kedy spotrebiteľ oznámil
rozhodnutie odstúpiť od zmluvy.
Platba bude spotrebiteľovi vrátená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14
dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy. Úhrada platby podľa
vyššie uvedeného bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe
za službu a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
VI. REKLAMÁCIE
1. V prípade uplatňovania reklamácie sa
odporúča objednávateľovi telefonicky alebo e-mailom oznámiť predávajúcemu, že
daná služba vykazovala vadu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto
informácií sa odporučí objednávateľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.
2. Práva objednávateľa, ktorý je
spotrebiteľom, vyplývajúce z príslušnej právnej úpravy, nie sú dotknuté.
VII. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
1. Predávajúci zodpovedá za vady služby
podľa príslušnej právnej úpravy a týchto obchodných a platobných
podmienok. Predávajúci neposkytuje záruku podľa prísnejších zásad, ako
vyplývajú z príslušnej právnej úpravy, ani plnenia spotrebiteľovi nad rámec poskytnutia
služby.
2. Predávajúci v zmysle príslušnej
právnej úpravy poučuje objednávateľa, ktorý je spotrebiteľom, že spotrebiteľ má
v prípade vád služby v zmysle predchádzajúceho bodu tohto článku týchto
obchodných a platobných podmienok nároky z takýchto vád vyplývajúce podľa
príslušnej právnej úpravy (viď predchádzajúci bod).
3. Ak objednávateľ nie je zároveň spotrebiteľom,
predávajúci zodpovedá za vady služby podľa príslušnej právnej úpravy len v
rozsahu, v akom sa od ustanovení vyžadujúcich zodpovednosť predávajúceho
nemožno odchýliť dohodou.
4. Predávajúci nie je zaviazaný
dodržiavať osobitný kódex správania.
VIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV (ARS)
1. Objednávateľ, ktorý je spotrebiteľom,
má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na abo@raabe.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho
reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak
predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní
od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho
riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len „subjekt ARS“)
podľa príslušnej právnej úpravy. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické
osoby podľa príslušnej právnej úpravy. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom
určeným podľa príslušnej právnej úpravy.
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho
riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ. Alternatívne
riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim,
vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou
zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje
sumu 20 €. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za
začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 € s DPH.
IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Objednávateľ prehlasuje, že pred
vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil so všeobecnými obchodnými a
platobnými podmienkami a týmito obchodnými a platobnými podmienkami a
že s nimi súhlasí.
2. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia
zmluvy, predávajúci nezodpovedá objednávateľovi za ušlý zisk, stratu
príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku
nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. Tieto obchodné a platobné
podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia
zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a
objednávateľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej
republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo
nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných
ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory
vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami
Obchodného zákonníka okrem prípadov, ak objednávateľom je spotrebiteľ
v zmysle príslušných platných predpisov, kedy sa riadia príslušnými
právnymi predpismi platnými pre tento prípad.
3. Predávajúci a objednávateľ sa
dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú a elektronickú
formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej
siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu týchto obchodných
a platobných podmienok. Takáto zmena sa však nedotýka vzťahov už
založených podľa týchto obchodných a platobných podmienok v znení
účinnom v čase založenia vzťahu podľa týchto obchodných a platobných
podmienok.