Články
Najväčšia odborná konferencia pre učiteľov opäť v Senci
Po vynútenej dvojročnej prestávke spôsobenej koronakrízou sa 9. ročník medzinárodnej odbornej konferencie pre pedagógov Učiteľ nie je Google 7 tento rok bude konať v dňoch 9. – 10. júna 2022 v Hoteli SENEC**** v Senci. Organizátorom najväčšieho podujatia pre učiteľov na Slovensku je odborné nakladateľstvo Dr. Josef RAABE Slovensko, odborným garantom Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, spoluorganizátorom učebnicové vydavateľstvo EXPOL PEDAGOGIKA.
Účasť učiteľov a riaditeľov materských, základných, stredných a základných umeleckých škôl. Bohatý odborný program s viac ako 40 rôznymi vzdelávacími aktivitami. Prednášky, semináre, workshopy, okrúhle stoly, tréningy, koučovacia zóna aj moderovaná diskusia. Zahraniční spíkri a viac ako 30 renomovaných slovenských lektorov. To všetko bude tvoriť 2-dňový maratón na seneckých jazerách.
Profily tohtoročných lektorov nájdete TU.
Odborný program konferencie je určený všetkým pedagógom, ktorým záleží na zvyšovaní kvality vzdelávania na Slovensku, pričom v bohatom programe si nájde každý niečo to svoje: ako riaditeľ či zástupca školy, tak aj učiteľka v materskej škole, ale napríklad aj učiteľ matematiky, techniky, prírodovedy... „Veríme, že pandemická situácia nám dovolí pripraviť podujatie v takom režime a s takým bohatým dvojdňovým programom, aké si naši učitelia zaslúžia. Aj s ohľadom na posledné dva náročné roky sme presvedčení, že práve kontinuálne vzdelávaní učitelia sú zárukou zvyšovania kvality vzdelávania v našich školách,“ povedala Mgr. Mira Bianchi Schrimpelová, konateľka odborného nakladateľstva RAABE Slovensko.
Bohatý odborný program
Odborný program konferencie tvoria tento rok päť nosných tematických pilierov:
1. Chudoba a sociálne vylúčenie – ako z kruhu von?
V roku 2018 boli výdavky na sociálne začleňovanie ľudí ohrozených chudobou na úrovni 2,69 % HDP (2 426 mil. eur). No dopad socioekonomického zázemia na výsledky žiakov je výrazne vyšší ako v iných krajinách. Aké sú hlavne nástroje podpory v oblasti vzdelávania sociálne znevýhodnených detí? A ako efektívne sú? Ako sa s týmto problémom vyrovnávajú iné krajiny?
2. Cesta z kruhu: plán obnovy alebo plán obrody?
Covidové a post-covidové školstvo: Čo sa zmenilo? Kto sa zmenil? Ako sa bude učiť?
3. Procesy učenia a učenia sa
Prezentácia obvyklých aj neobvyklých metód, foriem a spôsobov. Digitálna (r)evolúcia v škole.
4. Získavanie kľúčových kompetencií v predškolskom vzdelávaní
Inovatívne prístupy, efektívne postupy a komplexný rozvoj kompetencií dieťaťa predškolského veku ako cesta k zlepšovaniu kvality predškolského vzdelávania.
5. Didaktika učenia cudzích jazykov
Inovatívne, na „mieru šité“ metódy a rozvoj príslušných kompetencií na posilnenie výučby cudzieho jazyka žiakov primárneho vzdelávania. Snaha zmeniť výučbu cudzieho jazyka prostredníctvom metodiky rozšíreného čítania na vzrušujúce dobrodružstvo pre žiakov.