ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-7496-344-5
LÍNÝ UČITEL: JAK UČIT DOBŘE A EFEKTIVNĚ
WEBINÁR PODCASTKto by nechcel byť najlepším učiteľom v škole s polovičnou námahou? Publikácia ukazuje pedagógom, ako kvalitne vzdelávať a pritom zbytočne nestrácať energiu. Lenivý učiteľ sa pri realizácii správnej vzdelávacej filozofie, s využitím psychológie, dobrej didaktiky a vhodného osobného manažmentu môže stať hviezdou zborovne – a ešte mu pri tom stačí pracovať najmenej zo všetkých. Veď učiteľ je tým, kto by sa mal svojou prácou predovšetkým baviť a k tomu mu pomáha táto kniha veľmi účinne.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
OD AUTORA
„ V tejto knihe budem preberať mnohé aspekty učiteľskej práce a budem sa snažiť ukázať, že lenivejší/múdrejší/kreatívnejší prístup je ten správny – ako pre učiteľa, tak hlavne pre jeho žiakov. Len zdanlivo paradoxne lenivejší učiteľ odvedie lepšiu prácu a bude vo svojej triede úspešný. Takže teraz už je jasné, čo to znamená „ lenivý“, odhadzujem nepotrebné úvodzovky a dajme sa spoločne usilovne do diela.“
„Líný učitel je učebná pomôcka pre pedagógov, ktorým nestačia klasické skriptá pre študentov pedagogiky, pretože v nich nenachádzajú užitočné informácie o tom, ako najlepšie učiť. Autor tejto publikácie je sám vyštudovaný pedagóg a psychológ a prešiel si všetkými typmi škôl. Ponúka teoretické pozadie založené na výklade prvkov didaktiky i psychologických javov a princípov, množstvo praktických ukážok, metód výučby a námetov, ako so žiakmi pracovať. Kniha otvára náhľad do iného konceptu školskej výučby. Predostiera výučbu ako proces, kedy sa deti vzdelávajú viacmenej samé vďaka aktivizujúcim metódam, rozmanitému a zábavnému prístupu a učiteľ im pomáha tak, aby to všetky deti zvládli a učiteľ sa mohol z ich úspechu tešiť s nimi. Je to „líný učiteľ“, ktorý hľadá spôsoby, ako si uľahčiť prácu a deťom skvalitniť výučbu. Každý, kto knihu otvorí, si bude priať, aby v každej škole panoval duch hravosti, živej aktivity, rešpektu, motivácie žiakov a aby sa v nej pohybovali motivovaní učitelia milujúci svojich žiakov. Autor neustále pripomína tiež nutnosť prijímať deti také, aké sú, pristupovať k nim individuálne, s rešpektom, zohľadňovať schopnosti a jedinečné vlastnosti všetkých detí. To je základný princíp, ktorý v dnešnej dobe v stále príliš skostnateľom školskom systéme chýba."
Mgr. Alexandra Karpenková Petříková, editorka
ODBORNÁ GARANCIA
Autor: Mgr. Robert Čapek, Ph.D.
OBSAH
1. Líný úvod
2. Filozofie líného učitele
2.1 Klima jako cesta i cíl
2.2 Suportivní znamená podporující
2.3 Předávejte lásku ke svému oboru
2.4 Vše, co se děje ve třídě, je učitelovo
2.5 Hrajme si!
2.6 Skryté kurikulum
2.7 Pracovat ve škole by měli hlavně žáci
2.8 Žáky učíme nástroje, ne učivo
2.9 Žáky učíme myslet, ne memorovat
2.10 Hlavní jsou postoje, ne poznatky
2.11 Vnímejme edukaci jako strategii win‑win
2.12 Svoboda žáků je i svobodou pro učitele
2.13 Práce s chybou
2.14 Chvála symetrie
2.15 Podporujeme školní klima
2.16 Statečné srdce
3. Líný učitel vyučuje
3.1 Výukové metody
3.2 Vzájemné učení
3.3 Zaměření na praxi
3.4 Co je pro edukaci opravdu důležité? Soft skills!
3.5 Je pracné učit kvalitně? Vůbec ne!
3.6 Učivo v rukou líného učitele
3.7 Pracujme s primárními prameny
3.8 Libreto!
3.9 Učebnice?
3.10 Sešity jsou pracovní nástroj
3.11 S úsměvem jde všechno lépe!
3.12 Líné vyučování v praxi
3.12.1 Historie a současnost třídy 7.B
3.12.2 Co s tím?
3.12.3 Psycholog učící
3.12.4 Hudební výchova
3.12.5 Ruský jazyk3
3.12.6 Dějepis
3.12.7 Rekapitulace
4. Hodnocení líného učitele
4.1 K čemu je hodnocení?
4.2 Základní klasifikační chyby
4.3 Suportivní hodnocení
4.4 Sumativní? Formativní!
4.5 Hodnocení procesu
4.6 Co nedělat?
4.7 Ta správná třináctka
5. Jak líný učitel testuje a zkouší
5.1 Testování? Ztráta času a energie
5.2 Testování je opravdu špatné
5.3 Musí to být zábava
5.4 Pamatujte: ve třídě pracují žáci!
5.5 Nemáš splněno? Tak znovu a lépe
6. Přátelská kázeň ve třídě líného učitele
6.1 Správná pravidla
6.2 Milující ruka
6.3 Pravidla trestání
7. Psychologie pomáhá!
7.1 Konformita
7.2 Skupinová práce na tři způsoby
7.3 Pygmalion efekt
7.4 Difuze odpovědnosti
7.5 Sociální facilitace
7.6 Teorie motivace
7.7 Chyby v naší hlavě
7.8 Mentální zkratky
7.9 Atribuční chyby
7.10 Dunning-Krugerův efekt
7.11 Efekt ukotvení
7.12 Taková obyčejná empatie
7.13 Studijní třídy? Propadání?
7.14 Jsme jenom lidé
8. Líný učitel a rodiče
8.1 Co je ve škole produktem?
9. Life management líného učitele
9.1 Time management líného učitele
9.2 Byrokracie
9.3 Domov, sladký domov
9.4 Duševní hygiena
9.5 Inovace nejsou legrace
9.6 Knižní didaktika v Čechách
9.7 Líný učitel se vzdělává
10. Závěr
11. Prameny
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Jazyk | český |
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 142 |
Formát | A5 |