ISBN / ISSN / KÓD: 978-80-8140-678-2
KOORDINÁTOR ŠKOLSKÉHO PODPORNÉHO TÍMU
Efektívny sprievodca pre školy, ktoré pri narastajúcej diverzite žiakov chcú optimalizovať svoju činnosť v oblasti budovania a koordinácie školských podporných tímov.
- Dostupnosť: Skladom
-
Cena s DPH
22,00 €
Popis
Žiak, u ktorého sa objavia z rôznych príčin problémy rozličného druhu i charakteru, potrebuje už priamo v škole podporu a starostlivosť, ktorú mu má poskytovať práve školský podporný tím. Nevyhnutným predpokladom jeho efektívneho fungovania je vzájomná spolupráca a koordinácia činnosti jednotlivých členov školského podporného tímu a spolupráca tímu ako takého s ostatnými aktérmi výchovy a vzdelávania v škole a zariadeniami poradenstva a prevencie.
Brožúra spracovaná kolektívom autorov chce byť užitočným sprievodcom pre všetky školy, ktoré pri narastajúcej diverzite žiakov chcú optimalizovať svoju činnosť v oblasti budovania a koordinácie školských podporných tímov, aby si ich členovia poskytovali súčinnosť, vzájomne dobre spolupracovali a pomáhali deťom aj ich rodičom zvládať problémy, rizikové situácie a riešené prípady, ktoré so sebou výchovno-vzdelávací proces prináša.
Výhody:
- Školy a školské zariadenia sú čoraz viac konfrontované s potrebou riešiť komplexné prípady – brožúra im pomôže pri získavaní zručností koordinácie procesov, tímových kompetencií a pri realizácii inkluzívneho vzdelávania.
- Poskytuje prierez problematikou – vysvetľuje význam spolupráce zamestnancov v škole vo všeobecnosti, objasňuje pôsobenie školských podporných tímov a ich koordinátorov z legislatívneho hľadiska, popisuje zloženie tímu, kompetencie jednotlivých členov a najmä podrobne rozoberá pôsobenie koordinátora školského podporného tímu v širokom zábere vykonávaných špecializovaných činností.
- Ponúka vzor/návod na vytvorenie ročného plánu práce školského podporného tímu.
-
Obsahuje prípadovú štúdiu zaznamenanú prostredníctvom kazuistického nástroja – inšpiráciu ako spoločne plánovať, koordinovať a evalvovať intervenčné kroky podporného tímu v škole.
ODBORNÁ GARANCIA
Editor: PhDr. Marek Havrila, PhD.
Autori:
Mgr. Simona Braciníková
PhDr. Marek Havrila, PhD.
PaedDr. Zuzana Kadlečíková, PhD.
PaedDr. Veronika Kušnírová, PhD.
Mgr. Kristína Liberčanová, PhD.
Mgr. Adam Škopp
OBSAH
1. Úvod
2. Význam spolupráce pedagogických zamestnancov a odborných zamestnancov v škole
3. Legislatívne východiská pôsobenia školských podporných tímov a koordinátorov školských
podporných tímov
4. Úlohy školských podporných tímov v rámci realizácie inkluzívneho prístupu vo výchove a vzdelávaní
5. Zloženie školského podporného tímu
5.1 Rozdelenie kompetencií
5.2 Postavenie koordinátora školského podporného tímu
6. Pôsobenie koordinátora školského podporného tímu
6.1 Činnosť koordinátora vo vzťahu k organizovaniu stretnutí, formulovaniu cieľov a vízií, prevencii a podpore, cielenej intervencii
6.2 Činnosť koordinátora vo vzťahu k vedeniu školy
6.3 Vytváranie podmienok rozvoja koordinácie multidisciplinárnej spolupráce
6.4 Plánovanie aktivít pre žiakov, zamestnancov a rodičov uskutočňovaných členmi školského podporného tímu
6.5 Koordinácia spolupráce s externými aktérmi školy
6.6 Činnosť koordinátora vo vzťahu ku koordinácii spolupráce pedagogických a odborných
zamestnancov so zákonnými zástupcami
6.7 Činnosť koordinátora vo vzťahu ku komunikácii a facilitácii ako nástroja koordinácie školského podporného tímu
6.8 Činnosť koordinátora vo vzťahu k riešeniu konfliktov
6.9 Činnosť koordinátora vo vzťahu k hodnoteniu činnosti školského podporného tímu a účinnosti realizovaných aktivít
7. Prípadová štúdia sociálnoedukačne znevýhodneného dieťaťa počas pandemickej situácie
8. Záver
Obchodné podmienky
Ďalšie informácie | |
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 124 |
Formát | A5 |
Ďalšie informácie
Typ produktu | brožúra |
Počet strán | 124 |
Formát | A5 |